Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel Corsa se chlubí novým motorem

  17:17aktualizováno  17:17
- Čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1199 cm3 a slušný výkon i točivý moment. To je základní charakteristika zbrusu nového motoru pod kapotou Opelu Corsa. Ve třídě malých aut je nyní možné koupit úspěšnou Corsu s litrovým tříválcem, naftovým motorem 1,7 a novou benzinovou dvanáctistovkou. Ale jak napovídá srovnávací tabulka, není Corsa 1,2 16V žádnou lácí.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Opel Corsa můžete koupit na inzertním portálu www.automodul.cz

Nejmenší Opel už za sebou nějaký ten pátek má, a proto nedostal jen nový motor, ale i několik málo vylepšení v interiéru. Od své mladší, ale větší sestry Astry si například půjčil výborný tříramenný volant s airbagem (nafukovací vak je však za příplatek 10 800 korun), který kočírování Corsy hodně zpříjemňuje. Stejně jako airbagy nezahrnuje základní cena Corsy ani posilovač řízení. Naopak velkým plusem v nabídce doplňků za příplatek je pár bočních airbagů za 9900 korun. To je prozatím v třídě malých vozů jen zřídkakdy vídaný jev. Praktickým doplňkem ve výbavě testované verze Family je centrální zamykání, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a autorádio. V ceně je i teploměr venkovní teploty, který v létě potěší a v zimě varuje před namrznutou silnicí.
Nový motor s výkonem pětašedesát koní se svými vlastnostmi plně hlásí ke konkurenčním vrstevníkům se šestnáctiventilovou technikou. V nižších otáčkách dynamikou nijak neuchvacuje, ale když se ručička otáčkoměru dostane za hranici čtyř tisíc otáček, promění se Corsa v malé šídlo. V nízkých otáčkách je motor velmi tichý a ani hodně vytočený o sobě nedává vědět výrazným hlukem. Spotřeba Corsy se v průměru pohybovala okolo šesti a půl litru benzinu na sto kilometrů.
Kabinu lze charakterizovat jako trochu úzkou, ale zato elegantní. Černé plasty i tmavé textilie potahů a čalounění dveří dělají z Corsy malého elegána a design přístrojové desky je nejen praktický, ale i oku lahodící. Že je Corsa vyzrálé auto, dokazuje praktické využití každého milimetru karoserie i dostatek odkládacích ploch. Co se týká vnitřního prostoru, je vůz přece jen užší, což se na předních sedadlech projevuje tím, že mezi řidičem a spolujezdcem není místa na rozdávání. Vzadu na prostředním místě si trochu pohodlí užije snad jen dítě.
Příjemný dojem zanechává Corsa svými jízdními vlastnostmi. Ani v zatáčkách se nijak moc nenaklání, dobře drží zvolenou jízdní stopu a s terénními nerovnostmi nebo kočičími hlavami si poradí s klidem obvyklým spíše u větších vozů - bez hluku a otřesů. Jedinou větší vadou je řazení převodových stupňů, které bylo jaksi gumové už při prvních testech Opelu Corsa před pár lety. Řidič si není vždy stoprocentně jistý, zda zařadil chtěný rychlostní stupeň.
U aut malé třídy patří mezi ostře sledované údaje i velikost zavazadlového prostoru. Se svými dvěma sty šedesáti litry patří Corsa k průměru třídy. Standardně má dělené zadní sedadlo, po jehož úplném sklopení se nákladová plocha rozroste na 1050 cm3.
Nejlevnějším malým Opelem je v současné době tříválcová Corsa 1,0 s trojicí dveří za 234 567 korun. Se čtyřválcovým motorem 1,2 a stejným počtem dveří stojí Corsa 289 900 korun. Zájemci o naftovou verzi musí z peněženky vytáhnout 316 900 korun (třídveřová verze) nebo 332 900 korun.
Opel Corsa je jedním z nejúspěšnějších vozů automobilky Opel v historii. Vyrábí jej několik továren po celém světě, a tak se nelze divit, že se jeho budoucnost bude s velkou pravděpodobností odvíjet ve stopách větší Astry. Možná už příští rok se objeví úplně nová Corsa, ta stávající však bude i nadále sjíždět z pásů souběžně s novým modelem. Škoda, že se na tuzemský trh nikdy nedostala Corsa kombi, kterou vyrábí brazilská továrna.

Hodnocení
AUTO MOTO
MOTOR A PŘEVODOVKA
Výkonová charakteristika
/kultivovanost chodu
9
Pružnost 7
Řazení
/odstupňování převodovky
6
Spotřeba v testu 7
KAROSERIE A INTERIER
Prostor na předních sedadlech 7
Prostor na zadních sedadlech 1) 7
Využití zavazadlového prostoru 2) 8
Výhled z vozu 3) 8
Vybavení interiéru 7
PODVOZEK
Jízdní vlast. (v běžném provozu) 8
Jízdní vlast. (v krajních mezích) 7
Řízení a ovladatelnost 7
Tlumení nerovností 8
Brzdy 8
Poznámka:
Daný vůz byl hodnocen v kontextu ke konkurentům v jeho třídě s odpovídajícím objemem a výkonem motoru. Hodnocení je stupnicí od 1 (zcela nevyhovující) do 10 (špičkový). Hodnocení je výsledkem testovacích jízd tří různých řidičů/redaktorů MF DNES. Většina testovacích jízd se uskutečnila při obsazení jednou nebo dvěma osobami.
1) Prostor nad hlavou, ve výšce ramen a beder, prostor pro nohy při krajních polohách předního sedadla a pasažéra vysokého 170 a 184 cm.
2) Využití prostoru, variabilita, snadnost nakládání, vstupní otvor.
3) Vpřed i vzad.

Opel Corsa 1,2 Family

Opel Corsa
Výkon motoru (kW/k) 48/65
Max. toč. moment (Nm) 110
Maximální rychlost (km/h) 163
Zrychlení z klidu na 100 km/h (s) 14,0
Spotřeba paliva (l/100 km)
město/mimo město/kombinovaná
8,5/5,3/6,5
Zavazadlový prostor (l) 260/1050
Rozvor (mm) 2445
Počet ventilů na válec 4
Výbava automobilu
Airbag řidiče/spolujezdce 10800/10700
ABS 26900
El. ovládání předních oken 11400
Klimatizace 37300
Centrální zamykání ano
Posilovač řízení 14500
Cena (Kč) 304 900

Svými rozměry se Corsa řadí k vozům určeným hlavně do města, ale jízdní vlastnosti ji nenechají na holičkách ani při delších vyjížďkách

Interiér zaznamenal několik změn k lepšímu, největším přínosem je tříramenný volant, se kterým se na rozdíl od předchůdce velmi příjemně pracuje

- gumové řazení

+ výkonný motor

Autor:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.