Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel Corsa: zájem na trhu ojetin nepolevuje

  12:20aktualizováno  12:20
1. 3. 2000 - Opel Corsa B tedy model současné generace, vyráběné od roku 1993 - patří k hitům trhu ojetin. Líbí se ženám, postačuje skromnějším rodinám, úsporným provozem láká starší generaci, optimistickou vizáží má co říci mladším řidičům. A protože produkce typu zřejmě letos skončí, usadily se ceny z pohledu kupců v relativně příznivých mezích.

Nejstarší vozy jsou pod stotisícovou hranicí, pětidveřovou corsu ročníku 1995 lze sehnat za 125 tisíc korun a vrchol v poptávce, pětidveřový Opel Corsa z roku 1998 s dieselovým motorem, který bývá až o 15 tisíc dražší než benzinová verze, by neměl stát víc než 190 tisíc korun. Zajímavostí Opelu Corsa Eco s litrovým tříválcem, který brzy po zahájení výroby v roce 1997 stanul na samé špici žebříčku nejúspornějších sériových benzinových aut, je to, že je k mání za 150 tisíc korun. Byť je Opel Corsa B kvalitou i zpracováním docela jinde než jeho dost problémový předchůdce modelu A z let 1983 až 1992, je při zájmu o koupi jetého vozu důležité sledovat, zda karoserii neničí rez. Německý TÜV potvrzuje nadprůměrnou korozi nosných dílů již u vozů kolem pěti roků stáří, tedy u ročníků 1994 a 1995. Zdejší zkušenosti radí hledat rez v nadkolí, nebezpečně rezaví šrámy od kamínků a škrábance. Závady mívají řídící jednotky, nepříjemné je blednutí laků hlavně u vozidel prodaných jako nová v tuzemsku. Při razantní jízdě "vadnou" brzdy, slabším místem jsou i hlučnější, a hlavně hůř řaditelné převodovky, poruchové spínače varovných světel a vůbec elektrozařízení. TÜV konkrétně upozorňuje na časté poruchy a nedostatky v osvětlení. Naopak k přednostem kromě už zmíněného patří solidní vnitřní prostor - větší než u modelu Corsa A. Lepší než u průměru srovnatelné konkurence je u kulatého modelu B zavěšení kol a řízení, problémy nebývají s brzdovým vedením, hadičkami ani s kvalitou destiček. Široká je možnost výběru úsporných (zvlášť dieselů) i výkonných motorů (od 33 do 78 kilowattů, tedy od 45 do 106 koní) a výbavy, ve které od roku 1994 sériově nechybějí airbagy.

PLUSY
- jednoduchost a nenáročnost
- úsporný provoz
- prostorná karoserie, vysoká užitná hodnota
- široká nabídka motorů i výbavy
- přijatelná cena ojetin
- kvalitní zavěšení kol a řízení
- trvanlivé brzdové vedení, hadičky a destičky
- malé nároky na údržbu

MINUSY
- koroze nosných dílů
- horší výrobní zpracování
- blíží se konec výroby
- horší manévrovatelnost u vozů bez posilovače řízení
- závady v elektroinstalaci
- hlučnější a hůř řaditelné převodovky
- ve vyšších otáčkách hlučnější motory
- závady a chvění ručičky rychloměru
- blednoucí lak

Největší konkurenti

Pětidveřový Opel Corsa ročníku 1995 stojí zhruba 125 tisíc korun a stejně starou konkurenci mu tvoří hlavně Fiat Punto za 129 tisíc, Škoda Felicia za 125 tisíc, Renault Clio za 120 tisíc, Peugeot 106 za 145 tisíc a Daihatsu Charade za 110 tisíc. "Opel Corsa patří k racionálním volbám, dobře se prodává. Je robustnější než srovnatelná japonská auta," říká k modelu šéf nákupu největšího tuzemského autobazaru AAA Auto Praha Tomáš Pánek. "V porovnání s nejobvyklejší evropskou konkurencí zaostává prostorově za Fiatem Punto, ale hlavně před ním mnozí zákazníci upřednostňují sice obstarožní, ale pořád ekonomicky velmi výhodnou Škodu Felicii."

Opel Corsa

Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.