Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Crossland X je další opel do městského terénu

  12:00aktualizováno  12:00
MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahradí v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X. Premiéra je naplánovaná na 1. února do Berlína.

Do nabídky se Crossland X postaví vedle modelu Mokka X, oproti němu je jen o kousíček kratší. Opel o něm mluví jako o typickém městském crossoveru, kříženci SUV a malého hatchbacku. Německá značka chce brzy nabídnout celou řadu takových aut, spojovat je bude mimo charakteru také X v názvu.

Opel Crossland X
Opel Crossland X

Novinka je dlouhá 4 212 milimetrů (pro srovnání: Mokka X měří 4 275 mm), šíroká 1 765 milimetrů a vysoká 1 590 milimetrů. Crossland X je tedy o 16 centimetrů kratší než Opel Astra, přičemž je o 10 centimetrů vyšší. Pasažéři sedí výše a mají pocit lepšího přehledu nad provozem, což je dnes hlavní tahák SUV a jejich odvozenin. Základní objem kufru je 420 litrů, posunutím zadních sedadel (až o 15 cm) se dá zvětšit na 520 litrů. Maximální objem kufru při dvoumístném obsazení je 1 255 litrů.

Fotogalerie

Opel zatím tají, co se bude dít pod kapotou. Kromě zážehových a vznětových motorů slibuje také verzi na plyn (LPG).

Crossland už se chlubí náloží výbavy. Nabídnout má adaptivní světlomety kompletně osazené LED diodami, head-up displej, couvací kameru se zorným úhlem 180 stupňů, parkovací automat nebo asistenční systém varování před kolizí s detekcí chodců a funkcí samočinného brzdění. Pracuje v rozmezí rychlostí jízdy 5 km/h až 85 km/h. V rychlostech od 5 km/h do 30 km/h systém snižuje nárazovou rychlost případné kolize se zpomalením 0,9 g, v rychlostech 30 km/h až 85 km/h systém brzdí na maximálně 22 km/h.

Nechybí systém varující před nechtěným vyjetím z jízdního pruhu, zařízení pro čtení dopravních značek nebo systém varování před objekty v mrtvém úhlu. Telematický systém funguje jako wi-fi hotspot umožňující připojení několika koncových mobilních zařízení současně.





Nejčtenější

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

BMW X3 xDrive30d 2011 ·...
BMW X3 xDrive30d 2011 ·...

r.v. 2011, naj. 61 772 km, diesel
620 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.