Crossland X je další opel do městského terénu

  • 41
MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahradí v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X. Premiéra je naplánovaná na 1. února do Berlína.

Do nabídky se Crossland X postaví vedle modelu Mokka X, oproti němu je jen o kousíček kratší. Opel o něm mluví jako o typickém městském crossoveru, kříženci SUV a malého hatchbacku. Německá značka chce brzy nabídnout celou řadu takových aut, spojovat je bude mimo charakteru také X v názvu.

Opel Crossland X
Opel Crossland X

Novinka je dlouhá 4 212 milimetrů (pro srovnání: Mokka X měří 4 275 mm), šíroká 1 765 milimetrů a vysoká 1 590 milimetrů. Crossland X je tedy o 16 centimetrů kratší než Opel Astra, přičemž je o 10 centimetrů vyšší. Pasažéři sedí výše a mají pocit lepšího přehledu nad provozem, což je dnes hlavní tahák SUV a jejich odvozenin. Základní objem kufru je 420 litrů, posunutím zadních sedadel (až o 15 cm) se dá zvětšit na 520 litrů. Maximální objem kufru při dvoumístném obsazení je 1 255 litrů.

Opel zatím tají, co se bude dít pod kapotou. Kromě zážehových a vznětových motorů slibuje také verzi na plyn (LPG).

Crossland už se chlubí náloží výbavy. Nabídnout má adaptivní světlomety kompletně osazené LED diodami, head-up displej, couvací kameru se zorným úhlem 180 stupňů, parkovací automat nebo asistenční systém varování před kolizí s detekcí chodců a funkcí samočinného brzdění. Pracuje v rozmezí rychlostí jízdy 5 km/h až 85 km/h. V rychlostech od 5 km/h do 30 km/h systém snižuje nárazovou rychlost případné kolize se zpomalením 0,9 g, v rychlostech 30 km/h až 85 km/h systém brzdí na maximálně 22 km/h.

Nechybí systém varující před nechtěným vyjetím z jízdního pruhu, zařízení pro čtení dopravních značek nebo systém varování před objekty v mrtvém úhlu. Telematický systém funguje jako wi-fi hotspot umožňující připojení několika koncových mobilních zařízení současně.