Frankfurtský autosalon ročník 1965 patřil Opelu GT. Kapesní sporťák okouzlil publikum. Jednoduchá konstrukce a krásná karoserie, ve které dobový tisk našel inspiraci lahví Coca-coly, dávaly raubířskému sporťáku všechny předpoklady uspět. Reklama nelže ani po 50 letech, Opel GT prodával slogan: Jen létání je krásnější.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Opel GT
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Ruce se na dřevěném volantu brzy začnou potit, pořiďte si řidičské rukavice, je to frajeřina, která ke starému sporťáku patří.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
„Gétéčko“ prý v 60. letech stavěli tak, že nejdřív navrhli místo pro dva pasažéry a až pak nakreslili karoserii.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Opel GT
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Opel GT proslavily světla. Nemrkají jako u ostatních aut, ale překulí se. Abyste je vyklopili, musíte chlapácky vzít za páku vedle řadicí páky.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Opel GT
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Na dovádění v zatáčkách má málo výkonu, i tak umí být rychlý.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Jednoduchá sedadla s buřtíkovým prošíváním úžasně vypadají a jsou nečekaně pohodlná, poberou průměrného člověka i přerostlého fotografa a oba si libují, jak dobře jsou tvarovaná.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Opel GT
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Všechny ovládá tlačítky na se ovládá přepínači na středovém panelu, i stěrače. Každého zaujme tlačítko s nápisem „alarm“, to pouští všechny blinkry.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Opel GT
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Opel GT
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Opel GT
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Opel GT
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
V ladných tvarech karoserie prý diváci viděli inspiraci lahví coca-coly.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Motor je hezky pružný a má parádní přirozený hlas atmosferického benziňáku staré školy.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Pod boulí na kapotě se schovává karburátor.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Zadní tuhá náprava GTčka s Panhardskou tyčí a podélnými vodicími rameny, odpérovaná vinutými pružinami, pocházely z modelu Kadett B,
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Až na pár detailů je žlutý kousek vypůjčený z depozitáře Opelu v perfektním stavu.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Opel GT
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Světla se rozsvěcí a vyklápějí pákou na okraji středového tunelu. Řadička se umí pěkně rozpálit.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Opel GT ctí purismus sporťáku ze staré školy, na praktické drobnosti se ale nezapomnělo.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Čtyřválec 1,9 l o výkonu 90 koňských sil z Opelu Rekord
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Bagáž se ukládá na plochu za sedadly. Toto řešení bylo pravděpodobně zvoleno nejen pro lepší rozložení hmotnosti, ale i pro zachování tuhosti karoserie
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Ve zašpičatělém čumáku je autobaterie a složitý mechanismus vyklápění světel.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Opel GT
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Moderní auta výklopná světla nemají kvůli aerodynamice a hlavně kvůli bezpečnosti chodců.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Opel GT
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Podvozek je pohodlný i na rozbitých cestách, jen občas si zadek poodskočí.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Komfortní jízdní vlastnosti zaručují pneumatiky s vysokými boky.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Nádherný volant s tenkým dřevěným věncem skvěle padne do ruky.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Vzadu je jen nádrž, hlásá to i šperk v podobě víčka nádrže zářícího chromem na výsostném místě.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Pět let výroby od roku 1968 do roku 1973 stačilo, aby jich světlo světa spatřilo na sto tisíc a aby se stal legendou. Přitom mezi veteránisty moc ceněný není.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Opel GT
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Jistě se šofér cítí tak deset kilometrů pod rychlostními limity okresek a dálnic, že se ale GT umí rozparádit až k udávané stopetaosmdesátce. mu věříte.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Opel GT
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz