Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Nový Opel Insignia trénuje před startem v maskování

aktualizováno 
Opelu Insignia už je osm let, nová generace finišuje ve vývoji, premiéra je naplánovaná na autosalon do Ženevy na březen 2017. Německá značka láká prvními obrázky maskovaných prototypů při testech.

Nová Insignia má nést označení Grand Sport, což naznačuje sportovního ducha. „Insignia Grand Sport má být šikézní alternativou výrazně dražším vozům,“ hýří sebevědomím automobilka.

První oficiální fotky prozatím maskovaného prototypu ukazují pětidveřové provedení s karoserií se splývavou zádí typu liftback. Autoři se odvolávají na koncept Monza, který Opel představil v roce 2013 na autosalonu ve Frankfurtu.

Fotogalerie

Druhá generace insignie má dostat zcela novou architekturu. Rozvor se natáhne o víc než devět centimetrů, ovšem zkrátí se převisy. Oproti aktuální generaci (délka 483 centimetrů) má být jen o 5,5 cm delší. Auto má být o něco nižší, což má dát vozu atletičtější vzhled. Kabina má být ovšem prostornější. Automobilka slibuje špičkové technologie na palubě a máme se těšit na matrix-LED přední lampy.

Aktuální insignia trpí lehkou zavalitostí, vnitřní rozměry nejsou nijak velkorysé, i zpoza volantu je to ale vcelku těžké mohutné auto. Nová generace to má změnit, díky použití lehkých materiálů má zhubnout až o 175 kilogramů.

Pod kapotou bude základním motorem čtyřválec 1,5 litru turbo s výkonem 165 koní, který je evolucí o decilitr menšího motoru. Dvoultrový turbobenzin má nabídnout 250 koní. Už se spekuluje i o ostré verzi OPC se čtyřsetkoňovým šestiválcem a pohonem všech kol.

Od roku 2008 Opel prodal přes 900 insignií.

Křišťálová Lupa 2016




Nejčtenější

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

Ducati Scrambler
Volkswagen opravdu chce prodat Ducati, zájem má Harley-Davidson

Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson připravuje nabídku na převzetí legendárního italského výrobce motorek Ducati, který je součástí německého...  celý článek

Volkswagen Arteon
VW Arteon je o půl třídy lepší passat, už jsme ho řídili

To auto je vymyšlené a postavené přesně tak, aby jeho uživatele v očích okolí posunulo o stupínek výš. Arteon prostě umí udělat dojem. VW opět přestavělo...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.