Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Nový Opel Insignia trénuje před startem v maskování

aktualizováno 
Opelu Insignia už je osm let, nová generace finišuje ve vývoji, premiéra je naplánovaná na autosalon do Ženevy na březen 2017. Německá značka láká prvními obrázky maskovaných prototypů při testech.

Nová Insignia má nést označení Grand Sport, což naznačuje sportovního ducha. „Insignia Grand Sport má být šikézní alternativou výrazně dražším vozům,“ hýří sebevědomím automobilka.

První oficiální fotky prozatím maskovaného prototypu ukazují pětidveřové provedení s karoserií se splývavou zádí typu liftback. Autoři se odvolávají na koncept Monza, který Opel představil v roce 2013 na autosalonu ve Frankfurtu.

Fotogalerie

Druhá generace insignie má dostat zcela novou architekturu. Rozvor se natáhne o víc než devět centimetrů, ovšem zkrátí se převisy. Oproti aktuální generaci (délka 483 centimetrů) má být jen o 5,5 cm delší. Auto má být o něco nižší, což má dát vozu atletičtější vzhled. Kabina má být ovšem prostornější. Automobilka slibuje špičkové technologie na palubě a máme se těšit na matrix-LED přední lampy.

Aktuální insignia trpí lehkou zavalitostí, vnitřní rozměry nejsou nijak velkorysé, i zpoza volantu je to ale vcelku těžké mohutné auto. Nová generace to má změnit, díky použití lehkých materiálů má zhubnout až o 175 kilogramů.

Pod kapotou bude základním motorem čtyřválec 1,5 litru turbo s výkonem 165 koní, který je evolucí o decilitr menšího motoru. Dvoultrový turbobenzin má nabídnout 250 koní. Už se spekuluje i o ostré verzi OPC se čtyřsetkoňovým šestiválcem a pohonem všech kol.

Od roku 2008 Opel prodal přes 900 insignií.

Křišťálová Lupa 2016




Nejčtenější

Fiamma Breschi
Čtení pro ženy: Enzo Ferrari dobýval svou životní lásku 30 let. Marně

Získal snad všechno, co si umanul, jen ženu svého srdce nikdy nedobyl. Dáma jménem Fiamma Breschi byla jednou z osobností v pozadí Scuderie Ferrari Formule 1....  celý článek

Ještě kožený volant. Po nasazení airbagu zbývá zacvaknout středový kryt
Ukliďte si v autě, volant je špinavější než záchodové prkénko

Obecně se ví, že interiér vozu není zrovna nejčistší místo, ve kterém se pohybujeme. Nová studie specialistů čištění aut to potvrzuje. Automobil je zamořený...  celý článek

Tank Praga LT vz. 38
OBRAZEM: Hvězdou pražského srazu autoveteránů byl tank

Veteráni, dobové kostýmy, hudba, četníci a k tomu dokonce tank, takový byl XI. ročník srazu a výstavy historických vozidel, který se konal o víkendu v...  celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Další z rubriky

Kia Stinger
Adept na nejparádnější auto roku: kia s šestiválcem a pohonem zadních kol

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Kia Stinger má pohon zadních kol, pod kapotou benzinový šestiválec a mezi nimi samosvor. Je to...  celý článek

Seat Ibiza
Úplně nový a obrovský Seat Ibiza má krásný zadek. Už jsme v něm seděli

Španělská automobilka Seat představila pátou generaci svého zásadního modelu Ibiza. Hatchback, který konkuruje Škodě Fabia a dalším typickým malým autům, je...  celý článek

Škoda Kodiaq Scout
Víc chromu pro Kodiaqa. Škoda představuje verzi Scout

Výroba Škody Kodiaq už běží v Kvasinách naplno, první auta dorazí k zákazníkům během několika týdnů. Automobilka nyní představuje speciální provedení Scout.  celý článek

BMW Řada 5 52d 2013 ·...
BMW Řada 5 52d 2013 ·...

r.v. 2013, naj. 78 656 km, diesel
680 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.