Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Nový Opel Insignia trénuje před startem v maskování

aktualizováno 
Opelu Insignia už je osm let, nová generace finišuje ve vývoji, premiéra je naplánovaná na autosalon do Ženevy na březen 2017. Německá značka láká prvními obrázky maskovaných prototypů při testech.

Nová Insignia má nést označení Grand Sport, což naznačuje sportovního ducha. „Insignia Grand Sport má být šikézní alternativou výrazně dražším vozům,“ hýří sebevědomím automobilka.

První oficiální fotky prozatím maskovaného prototypu ukazují pětidveřové provedení s karoserií se splývavou zádí typu liftback. Autoři se odvolávají na koncept Monza, který Opel představil v roce 2013 na autosalonu ve Frankfurtu.

Fotogalerie

Druhá generace insignie má dostat zcela novou architekturu. Rozvor se natáhne o víc než devět centimetrů, ovšem zkrátí se převisy. Oproti aktuální generaci (délka 483 centimetrů) má být jen o 5,5 cm delší. Auto má být o něco nižší, což má dát vozu atletičtější vzhled. Kabina má být ovšem prostornější. Automobilka slibuje špičkové technologie na palubě a máme se těšit na matrix-LED přední lampy.

Aktuální insignia trpí lehkou zavalitostí, vnitřní rozměry nejsou nijak velkorysé, i zpoza volantu je to ale vcelku těžké mohutné auto. Nová generace to má změnit, díky použití lehkých materiálů má zhubnout až o 175 kilogramů.

Pod kapotou bude základním motorem čtyřválec 1,5 litru turbo s výkonem 165 koní, který je evolucí o decilitr menšího motoru. Dvoultrový turbobenzin má nabídnout 250 koní. Už se spekuluje i o ostré verzi OPC se čtyřsetkoňovým šestiválcem a pohonem všech kol.

Od roku 2008 Opel prodal přes 900 insignií.

Křišťálová Lupa 2016




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.