Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Opel Insignia přijíždí v plné parádě. Je to grandiózní krasavec

  9:44aktualizováno  9:44
Celým jménem je to Opel Insignia Grand Sport a je to fešák. Minimálně vzhledem má šanci být jedním z nejparádnějších aut své kategorie. Oproti předchůdci zhubl až o 175 kilogramů. Vrcholný model značky má zase být výkladní skříní moderní techniky.

Opel Insignia Grand Sport | foto: Opel

Elegantní křivky mu dávají siluetu velkého kupé. Parádní design má korunovat špičková aerodynamika (Cx = 0,26), na tu byli u Opelu machři, vzpomínáte na bájnou Calibru?

Insignia Grand Sport spočívá na zcela nové architektuře, oproti zavalitému předchůdci s až nepochopitelně stísněnou kabinou má poskytnout více prostoru pro posádku.

Opel Insignia Grand Sport

Nová konstrukce s využitím odlehčených materiálů vedla k výraznému snížení hmotnosti, právě nadváhu jsme předchůdci vyčítali asi nejvíce. I při prakticky shodné délce nováček shodil v porovnání se svým předchůdcem až 175 kg, přičemž jen samotná karoserie je asi o 60 kilogramů lehčí.

Novinka je o 29 milimetrů nižší, rozchod se zvětšil o 11 milimetrů a rozvor se prodloužil až o 92 milimetrů, přičemž se výrazně zkrátily převisy karoserie. Delší rozvor přispěl ke zvětšení prostoru pro pasažéry na zadních sedadlech, základní objem kufru sedanu je 490 litrů.

Do nabídky dostane pohon všech kol se systémem aktivního rozdělování (vektorování) točivého momentu na jednotlivá kola, který bude spojen s novým osmistupňovým automatem. U „čtyřkolky“ diferenciál zadní nápravy nahrazují dvě elektronicky ovládané lamelové spojky.

Insignia dostane podvozek FlexRide, který se přizpůsobuje momentální jízdní situaci. Charakteristika tlumičů pérování, posilovače řízení, elektronického pedálu plynu i samočinné převodovky se mění automaticky, nebo podle řidičem zvoleného režimu „Standard“, „Sport“ či „Tour“.

Fotogalerie

Samozřejmě nechybí dnes nezbytná armáda asistentů a komfortní výbavy, od systému pro udržování jízdního pruhu přes moderní vymoženosti, jako jsou head-up displej, prostorový kamerový systém se záběrem 360° nebo adaptivní tempomat, až po „ortopedická“ sedadla, se kterými se Opel vychloubá i v dalších modelech.

Adaptivní světlomety mají 32 LED segmentů, tedy dvakrát více než u Astry. „Vyšší počet LED segmentů garantuje ještě přesnější rozložení vyzařovaného světla v závislosti na aktuálních podmínkách v provozu a i přepínání mezi jednotlivými režimy je mnohem plynulejší. Výsledkem je kvalitnější rozdělení paprsku světla i jeho intenzity,“ popisuje Martin Hejral z českého zastoupení Opelu. „V zájmu lepšího osvětlení zatáček dálkovými světly přidali konstruktéři do nových světlometů IntelliLux LED Matrix modelu Insignia Grand Sport novou funkci. Intenzita světla vnitřních segmentů se zvyšuje v závislosti na natočení volantu, což se projeví lepším nasvíceném zatáček. Další bodový LED segment zase zvyšuje dosah dálkových světel až na 400 metrů.“

Insignia je prvním modelem značky s aktivní hliníkovou kapotou, která výrazně snižuje riziko poranění chodců při kolizi. V tomto ohledu je Opel možná trochu pozadu. Vlna externích airbagů a aktivních kapot, které se zvednou při dopadu chodce, už pomíjí. Konstruktéři totiž přišli na to, že je lepší střetu s chodcem úplně zabránit a spoléhají stále častěji na kamery hlídající prostor před vozem a automaticky brzdící před překážkou.

Opel Insignia Grand Sport

Lákavě vypadá i interiér. Celá palubní deska je natočena k řidiči, který sedí o 3 cm níže než v aktuální generaci. Na palubě může mít nová insignia 4G LTE wi-fi hotspot, umožňující současné napojení až sedmi mobilních koncových zařízení k internetu.

„Opel Insignia Grand Sport bude mít světovou výstavní premiéru na autosalonu v Ženevě v březnu 2017. Na tuzemském trhu se objeví na začátku června 2017,“ upřesňuje Martin Hejral.





Nejčtenější

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.