Opel Insignia Grand Sport

Opel Insignia Grand Sport | foto: Opel

Nový Opel Insignia přijíždí v plné parádě. Je to grandiózní krasavec

  • 77
Celým jménem je to Opel Insignia Grand Sport a je to fešák. Minimálně vzhledem má šanci být jedním z nejparádnějších aut své kategorie. Oproti předchůdci zhubl až o 175 kilogramů. Vrcholný model značky má zase být výkladní skříní moderní techniky.

Elegantní křivky mu dávají siluetu velkého kupé. Parádní design má korunovat špičková aerodynamika (Cx = 0,26), na tu byli u Opelu machři, vzpomínáte na bájnou Calibru?

Insignia Grand Sport spočívá na zcela nové architektuře, oproti zavalitému předchůdci s až nepochopitelně stísněnou kabinou má poskytnout více prostoru pro posádku.

Opel Insignia Grand Sport

Nová konstrukce s využitím odlehčených materiálů vedla k výraznému snížení hmotnosti, právě nadváhu jsme předchůdci vyčítali asi nejvíce. I při prakticky shodné délce nováček shodil v porovnání se svým předchůdcem až 175 kg, přičemž jen samotná karoserie je asi o 60 kilogramů lehčí.

Novinka je o 29 milimetrů nižší, rozchod se zvětšil o 11 milimetrů a rozvor se prodloužil až o 92 milimetrů, přičemž se výrazně zkrátily převisy karoserie. Delší rozvor přispěl ke zvětšení prostoru pro pasažéry na zadních sedadlech, základní objem kufru sedanu je 490 litrů.

Do nabídky dostane pohon všech kol se systémem aktivního rozdělování (vektorování) točivého momentu na jednotlivá kola, který bude spojen s novým osmistupňovým automatem. U „čtyřkolky“ diferenciál zadní nápravy nahrazují dvě elektronicky ovládané lamelové spojky.

Insignia dostane podvozek FlexRide, který se přizpůsobuje momentální jízdní situaci. Charakteristika tlumičů pérování, posilovače řízení, elektronického pedálu plynu i samočinné převodovky se mění automaticky, nebo podle řidičem zvoleného režimu „Standard“, „Sport“ či „Tour“.

Samozřejmě nechybí dnes nezbytná armáda asistentů a komfortní výbavy, od systému pro udržování jízdního pruhu přes moderní vymoženosti, jako jsou head-up displej, prostorový kamerový systém se záběrem 360° nebo adaptivní tempomat, až po „ortopedická“ sedadla, se kterými se Opel vychloubá i v dalších modelech.

Adaptivní světlomety mají 32 LED segmentů, tedy dvakrát více než u Astry. „Vyšší počet LED segmentů garantuje ještě přesnější rozložení vyzařovaného světla v závislosti na aktuálních podmínkách v provozu a i přepínání mezi jednotlivými režimy je mnohem plynulejší. Výsledkem je kvalitnější rozdělení paprsku světla i jeho intenzity,“ popisuje Martin Hejral z českého zastoupení Opelu. „V zájmu lepšího osvětlení zatáček dálkovými světly přidali konstruktéři do nových světlometů IntelliLux LED Matrix modelu Insignia Grand Sport novou funkci. Intenzita světla vnitřních segmentů se zvyšuje v závislosti na natočení volantu, což se projeví lepším nasvíceném zatáček. Další bodový LED segment zase zvyšuje dosah dálkových světel až na 400 metrů.“

Insignia je prvním modelem značky s aktivní hliníkovou kapotou, která výrazně snižuje riziko poranění chodců při kolizi. V tomto ohledu je Opel možná trochu pozadu. Vlna externích airbagů a aktivních kapot, které se zvednou při dopadu chodce, už pomíjí. Konstruktéři totiž přišli na to, že je lepší střetu s chodcem úplně zabránit a spoléhají stále častěji na kamery hlídající prostor před vozem a automaticky brzdící před překážkou.

Opel Insignia Grand Sport

Lákavě vypadá i interiér. Celá palubní deska je natočena k řidiči, který sedí o 3 cm níže než v aktuální generaci. Na palubě může mít nová insignia 4G LTE wi-fi hotspot, umožňující současné napojení až sedmi mobilních koncových zařízení k internetu.

„Opel Insignia Grand Sport bude mít světovou výstavní premiéru na autosalonu v Ženevě v březnu 2017. Na tuzemském trhu se objeví na začátku června 2017,“ upřesňuje Martin Hejral.