Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel Insignia konečně v plné parádě

  11:09aktualizováno  19. dubna 12:59
"Nový designérský jazyk pro novou epochu," s potřebnou nabubřelostí se Opel chlubí obrázky nového největšího modelu, který nahradí hranatého předchůdce. Vectra jde do důchodu, přichází čas insignie.

Opel Insignia | foto: Opel

Svalnatá novinka, která se splývavou siluetou snaží tvářit jako velké kupé, se představí v červenci na autosalonu v Londýně. Chlubit se bude pohonem všech čtyř kol, aktivním podvozkem a hned od začátku sedmi motory. V Česku si ale na insignii počkáme až do prvního čtvrtletí příštího roku.

"Nové jméno, nový vůz, nové ambice..." Insignia má podle Opelu znamenat výrazný krok k omlazení značky.

Na délku narostla insignia oproti Opelu Vectra sedan o 22 centimetrů na konečných 483. Další rozměry Opel neprozradil, podle neoficiálních informací má také o dva centimetry navíc oproti vektře sedan (insignia: 148 cm). Narostla také šířka, ze 180 na 185 cm. O tři centimtery dál jsou také nápravy (273). Objem kufru zůstává na 500 litrech. S nárůstem rozměrů podle německého magazínu Auto, Motor und Sport narostla také o rovný metrák hmotnost.

Uvidíme, jestli kombíková verze, kterou si Opel dozajista neodpustí, bude mít opět prodloužený rozvor, stejně jako stávající vectra (o 13 cm).

"S novou insignií otevíráme novou kapitolu našeho vzrušujícího designérského jazyka, který kombinuje uměleckou lehkost a rozevlátost s příslovečnou německou precizností," říká Mark Adams, viceprezident GM Europe odpovědný za design.

Což si lze vyložit také tak, že namísto nekonvenčních ostrých hran a rovných ploch se teď designérům a vedení rüsselheimské automobilky líbí obliny a nečekané prolisy. Třeba ten, který začíná pod zpětným zrcátkem a  utíká k zadnímu kolu.

O interiéru toho prozatím moc nevíme. Přístrojovka se prý v bocích plynule stáčí a napojuje do dveřních výplní, takže pocitově objímá vpředu sedící pasažéry.

Opel Insignia

Novinkou, která se objeví postupně u dalších opelů, má být červené prostorové osvětlení. Podle vkusu designérů Opelu to má umocňovat nádech luxusu.

Insignia se bude chlubit hlavně technikou, kterou využívají přední světla. Adaptivní světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting) pracují v devíti různých automaticky aktivovaných režimech. Nejen českým řidičům se budou hodit světla pro denní svícení, tvořená LED diodami – ty spotřebují výrazně méně energie než konvenční halogenové výbojky a u Opelu spočítali, že snižují emise CO2 z dosavadních 6 g/km prakticky na nulu.

Hned od počátku bude na výběr z insignií s pohonem předních, nebo všech čtyř kol. Systém Adaptive 4X4 využívá techniky Haldexu, která aktivně rozděluje přenášený točivý moment tak, aby byla zaručena optimální trakce a jízdní stabilita. V případě, že elektronika zjistí, že se některé z předních kol protočí, mezinápravová viskózní spojka sepne a newtonmetry putují také k zadním pneumatikám.

Insignia s pohonem všech čtyř kol dostane aktivní podvozek FlexRide, jehož systém AST (Adaptive Stability Technology) umožňuje nastavit vlastnosti podvozku převažujícím jízdním podmínkám a umožňuje řidiči zvolit si jízdní režim, který mu vyhovuje nejvíc. FlexRide bude k mání i pro verze s pohonem pouze předních kol.

Všechny přichystané motory splňují limity emisní normy Euro 5. Čtyři benziňáky nabízejí výkony od 115 k do 260 k (motor V6). Tři nové turbodiesely s přímým vstřikováním nafty dávají z objemu 2,0 l výkony od 110 k do 160 k. Nabídku později obohatí verze EcoFLEX produkující minimum CO2. Opel ale slibuje, že se objeví ještě výkonnější agregáty...

Automatické i manuální převodovky budou mít v insignii bez výjimky šest stupňů.

Motory pro Opel Insignia
BENZINOVÉ

1.6 - 115 koní

1.6 turbo - 180 koní

1.8 - 140 koní

2.0 turbo - 200 a 220 koní

2.8 V6 turbo - 260 koní

NAFTOVÉ

2.0 CDTI - 110, 130 a 160 koní

2.9 V6 CDTI - 250  koní

Zdroj: Auto, Motor und Sport

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.