Opel Insignia

Opel Insignia | foto: Opel

Opel Insignia konečně v plné parádě

  • 54
"Nový designérský jazyk pro novou epochu," s potřebnou nabubřelostí se Opel chlubí obrázky nového největšího modelu, který nahradí hranatého předchůdce. Vectra jde do důchodu, přichází čas insignie.

Svalnatá novinka, která se splývavou siluetou snaží tvářit jako velké kupé, se představí v červenci na autosalonu v Londýně. Chlubit se bude pohonem všech čtyř kol, aktivním podvozkem a hned od začátku sedmi motory. V Česku si ale na insignii počkáme až do prvního čtvrtletí příštího roku.

"Nové jméno, nový vůz, nové ambice..." Insignia má podle Opelu znamenat výrazný krok k omlazení značky.

Na délku narostla insignia oproti Opelu Vectra sedan o 22 centimetrů na konečných 483. Další rozměry Opel neprozradil, podle neoficiálních informací má také o dva centimetry navíc oproti vektře sedan (insignia: 148 cm). Narostla také šířka, ze 180 na 185 cm. O tři centimtery dál jsou také nápravy (273). Objem kufru zůstává na 500 litrech. S nárůstem rozměrů podle německého magazínu Auto, Motor und Sport narostla také o rovný metrák hmotnost.

Uvidíme, jestli kombíková verze, kterou si Opel dozajista neodpustí, bude mít opět prodloužený rozvor, stejně jako stávající vectra (o 13 cm).

"S novou insignií otevíráme novou kapitolu našeho vzrušujícího designérského jazyka, který kombinuje uměleckou lehkost a rozevlátost s příslovečnou německou precizností," říká Mark Adams, viceprezident GM Europe odpovědný za design.

Což si lze vyložit také tak, že namísto nekonvenčních ostrých hran a rovných ploch se teď designérům a vedení rüsselheimské automobilky líbí obliny a nečekané prolisy. Třeba ten, který začíná pod zpětným zrcátkem a  utíká k zadnímu kolu.

O interiéru toho prozatím moc nevíme. Přístrojovka se prý v bocích plynule stáčí a napojuje do dveřních výplní, takže pocitově objímá vpředu sedící pasažéry.

Opel Insignia

Novinkou, která se objeví postupně u dalších opelů, má být červené prostorové osvětlení. Podle vkusu designérů Opelu to má umocňovat nádech luxusu.

Insignia se bude chlubit hlavně technikou, kterou využívají přední světla. Adaptivní světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting) pracují v devíti různých automaticky aktivovaných režimech. Nejen českým řidičům se budou hodit světla pro denní svícení, tvořená LED diodami – ty spotřebují výrazně méně energie než konvenční halogenové výbojky a u Opelu spočítali, že snižují emise CO2 z dosavadních 6 g/km prakticky na nulu.

Hned od počátku bude na výběr z insignií s pohonem předních, nebo všech čtyř kol. Systém Adaptive 4X4 využívá techniky Haldexu, která aktivně rozděluje přenášený točivý moment tak, aby byla zaručena optimální trakce a jízdní stabilita. V případě, že elektronika zjistí, že se některé z předních kol protočí, mezinápravová viskózní spojka sepne a newtonmetry putují také k zadním pneumatikám.

Insignia s pohonem všech čtyř kol dostane aktivní podvozek FlexRide, jehož systém AST (Adaptive Stability Technology) umožňuje nastavit vlastnosti podvozku převažujícím jízdním podmínkám a umožňuje řidiči zvolit si jízdní režim, který mu vyhovuje nejvíc. FlexRide bude k mání i pro verze s pohonem pouze předních kol.

Všechny přichystané motory splňují limity emisní normy Euro 5. Čtyři benziňáky nabízejí výkony od 115 k do 260 k (motor V6). Tři nové turbodiesely s přímým vstřikováním nafty dávají z objemu 2,0 l výkony od 110 k do 160 k. Nabídku později obohatí verze EcoFLEX produkující minimum CO2. Opel ale slibuje, že se objeví ještě výkonnější agregáty...

Automatické i manuální převodovky budou mít v insignii bez výjimky šest stupňů.

Motory pro Opel Insignia
BENZINOVÉ

1.6 - 115 koní

1.6 turbo - 180 koní

1.8 - 140 koní

2.0 turbo - 200 a 220 koní

2.8 V6 turbo - 260 koní

NAFTOVÉ

2.0 CDTI - 110, 130 a 160 koní

2.9 V6 CDTI - 250  koní

Zdroj: Auto, Motor und Sport