Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel Insignia: má i pět dveří, na kombík se čeká

  13:55aktualizováno  13:55
Jak bude vypadat nástupce Opelu Vectra ve verzi sedan, už se ví od dubna. Na autosalon do Londýna, který se koná na přelomu července a srpna, si rüsselheimská automobilka připravila také pětidveřovou karosářskou verzi.

Opel Insignia | foto: Opel

Premiéru své vlajkové lodi si Opel přichystal na autosalonu British International Motor Show, který se koná od 23. července do 3. srpna.

Kromě klasické limuzíny se představí také liftback se splývavou zádí, která jde otevřít. Je jisté, že časem přibude ještě kombíková verze.

Čtyř i pětidveřová verze mají shodnou délku 4 830 mm, rozvor je 2 737 mm. Opel předpokládá, že si zákazníky rozdělí napůl. Podle zkušeností prý například v Německu a Španělsku raději kupují čtyřdveřové verze, o dveře navíc mají zase raději Britové a Francouzi.

Opel Insignia

Insignia se bude chlubit skvělou aerodynamikou, kterou prý specialisté automobilky ladili více než 650 hodin v aerodynamickém tunelu. Insignia se tak podle Opelu může chlubit nejlepším koeficientem aerodynamického odporu ve třídě Cx = 0,27.

Sluší se připomenout, že to není poprvé, legendární kupé Calibra z konce 80. let se chlubilo dodnes výjimečným aerodynamickým koeficientem Cx = 0,26.

Do začátku je potvrzena nabídka 7 motorů splňujících chystanou ekonormu Euro 5. Čtyři benziňáky nabídnou 115 (čtyřválec 1,6 l) až 260 koní (vidlicový šestiválec V6) výkonu. Dvoulitrový turbodiesel bude k mání ve třech výkonových verzích, od 110 do 160 koní. Všechny převodovky budou šestistupňové.

Kromě podvozku s nastavitelnou tvrdostí bude k mání také verze s pohonem všech kol Adaptive 4 x 4.

Lahůdkou pak je kamera, která čte značky a upozorňuje řidiče na rychlostní omezení nebo zákaz předjíždění. Více si o kameře, která čte značky, přečtěte zde

První insignie se objeví v německých dealerstvích ještě před koncem tohoto roku. V Česku je budeme potkávat až příští rok.

Opel Insignia

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.