Opel Insignia

Opel Insignia | foto: Opel

Opel Insignia potřetí v novém: fotky kombíku jsou venku

  • 40
Už je jasné, jak bude vypadat třetí karosářská verze nového Opelu Insignia. Naživo bude k vidění společně se sedanem a liftbackem na říjnovém autosalonu v Paříži. Kromě prvních fotek kombík přiváží také dva nové motory pro připravovaný největší opel.

Kombíku chtějí u Opelu říkat Insignia Sports Tourer. Na evropské silnice vyjede na jaře roku 2009.

"V žádném případě ale nejde o prosté "naroubování" kombi zádi ke stávajícímu sedanu," vysvětluje Mark Adams, viceprezident GM Europe, který má na starosti design. "Jde o zcela svébytný model – už od B-sloupku je karoserie verze Sports Tourer naprosto osobitá."

Za zadními dveřmi kombíku, které zasahují až do boků vozu, je 540 litrů místa pro náklad. Při délce 4,91 m je Insignia Sports Tourer o 8 cm delší než limuzína, rozvor je shodný: 2,74 m. 

Oproti stávající vectře odveze deset litrů nákupu víc, rozvor je naopak kratší. Vectra Caravan, která je jedním z nejprostornějších kombíků na trhu, měla oproti sedanu mezi nápravami třináct centimetrů navíc.

Dva nové motory
Do nabídky motorů rüsselheimská automobilka zařadila dva nové motory. Přeplňovaný zážehový motor menšího - blíže nespecifikovaného - objemu a nový turbodiesel. Celkem bude na výběr z devíti motorů pro insignii. Automobilka ještě chystá verzi ecoFLEX s výrazně nižší spotřebou a velmi malými emisemi CO2.

I ve stěhovavé insignii bude za příplatek v nabídce podvozek FlexRide se systémem průběžné elektronické regulace tlumičů. Řidič dostane možnost vybírat ze třech jízdních režimů – kromě standardního adaptivního modu si může navolit komfortní režim "Tour", nebo dynamicky orientovaný "Sport".

FlexRide mění také nastavení řízení, ovládání plynu, a dokonce i osvětlení palubní desky. I pro kombík bude možno připlatit za pohon všech kol, kameru "Opel Eye", která dokáže číst dopravní značky nebo varovat řidiče při nečekaném vybočení z jízdního pruhu.