Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel Kadett: pozor na zrádnou korozi

  14:12aktualizováno  14:12
26. 1. 2000 - Do kategorie automobilů, které si lidé pořizují pro jezdecké začátky, nenáročné pojížďky a nezřídka i ke krátkodobému využití s relativně malým prodělkem při dalším prodeji, se zařadil Opel Kadett E. Vůz, který se představil v roce 1984 a donedávna zůstával idolem mnoha zdejších motoristů, je prostě zbožím, které lze poměrně levně nejen pořídit, ale také při využití spousty náhradních dílů z vrakovišť či druhovýroby snadno držet v nekomplikovaném provozu.
Ani ze srovnání užitných vlastností s konkurenty jeho ražení nevychází špatně. Opel Kadett z počátků své výroby v letech 1984 a 1985 cenou začíná podle konkrétního stavu už od 15 až 25 tisíc korun - samozřejmě v nepopulárních třídveřových, čtyřrychlostních, a proto obtížně prodejných verzích. Auta z roku 1991, kdy kadetta střídal model Astra, bývají v pětidveřovém a pětirychlostním provedení ke koupi za zhruba 60 000 korun a nejméně 10 000 korun se připlácí, je-li ve srovnatelném vozu dieselový motor. Zvlášť u starších kadettů není ani tak důležitý rok výroby, jako konkrétní stav. K největším bolestem typu patří koroze a německý TÜV konstatuje, že například z jedenáctiletých kadettů je rzí v nosných dílech zasažena víc než pětina, což představuje výsledek třikrát horší, než je průměr srovnatelných automobilů. Koroze přitom zasahuje hlavně zadní blatníky, dutiny, prahy, spodky dveří, bývá v pátých dveřích... Dalším problémem jsou úniky oleje z motoru i převodovky, závady se někdy objevují v účinnosti nožních brzd a v korozi brzdového vedení. U nejvýkonnějších verzí 1.8 a 2.0 se vyskytují problémy se vstřikovacími jednotkami, zlobívá také převodka řízení. Citlivějším řidičům snad budou vadit vůle v převodech. Po koupi ojetiny se vyplatí ověřit, zda byl včas vyměněn rozvodový řemen, který u kadetta bývá častým původcem značných škod na motoru. Předností vozu jsou jednoduché a trvanlivé motory, které však často mívají vyšší než katalogovou spotřebu. Úsporný je diesel, jenž ale za sebou zřejmě bude mít obrovské kilometrické porce. Jak už bylo řečeno - málokdo dnes motory pro kadetta repasuje s využitím originálních náhradních dílů, když použitelný agregát lze získat za pět až deset tisíc korun z vrakovišť. K vozu dál patří solidní a bezproblémové řízení, potíže nejsou s ručními brzdami ani s brzdovými hadičkami či destičkami. Výfuky korodují a praskají méně než u konkurence. Opel Kadett je k mání s benzinovými i dieselovými motory o obsahu od 1.4 do 2.0 litrů o výkonech od 42 do 110 kW u nejsvižnějších modelů GSi, zrychlujících z klidu na stovku během osmi sekund a dosahujících maximální rychlosti až 217 kilometrů v hodině. Odborníci se shodují, že pro současné nejobvyklejší uplatnění kadettů, tedy pro obyčejnou službu svému majiteli, plně postačují benzinové 1.4 a 1.6litry.

Největší konkurenti

Opel Kadett v pětidveřovém provedení a ročníku výroby 1990 stojí zhruba 55 000 korun a stejně starou konkurenci m u tvoří hlavně Ford Escort - 60 000, Volswagen Golf II - 70 000, Fiat Tipo - 65 000, Nissan Sunny - 55 000, Škoda Favorit - 45 000 a Lada Samara - 35 000 korun.

MINUSY
- koroze
- úniky oleje z motoru a převodovky
- ztráty kapaliny z chlazení
- poruchy vstřikovacích jednotek u nejvýkonnějších verzí
- méně trvanlivá převodka řízení
- vůle v převodovkách

PLUSY
- nízká pořizovací cena ojetiny
- nenáročný provoz
- komfortní podvozek
- solidní užitné vlastnosti, možnost praktického kombi
- možnost oprav při využití levných dílů z druhovýroby či vrakovišť
- jednoduché a trvanlivé motory
- dobrý výběr různě výkonných motorů
- bezproblémové řízení

Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.