Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kapesní městský frajer je na cestě, jmenuje se Karl

  15:25aktualizováno  15:25
Jedno z nejpodivnějších jmen pro auto zvolila pro svůj nový laciný malý model německá značka Opel. Ženy, na které nový model z Rüsselsheimu cílí především, mu nemusí vymýšlet přezdívky. Bude to prostě Karel.

Opel Karl | foto: Opel

Po malém stylově zaměřeném třídveřovém modelu Adam přijíždí Karl. Auto stejného formátu, ovšem s pět dveřmi a větším důrazem na cenu. Ta má na německém trhu startovat pod deseti tisíci eur, ale v Česku by to mělo být méně, snad pod dvěma sty tisíci korun.

Startovací model Opelu nahrazuje velmi povedenou Agilu, kterou značka vyráběla ve spolupráci se Suzuki. Pětimístný Karl je 368 centimetrů dlouhý a pod kapotou má mít litrový atmosferický benzinový tříválec s výkonem 75 koní spojený s pětistupňovou manuální převodovkou. Více čísel automobilka zatím nezveřejnila.

Opel Karl

Na palubě nebudou chybět moderní technologie, o zábavu a komunikaci se postará systém IntelliLink, který umí komunikovat Androidem i iOS.

Fotogalerie

Z větších a dražších modelů si vývojáři vypůjčili parkovací asistent, systém varující před nechtěným vyjetím z pruhu. Ženám, které budou patřit k hlavní klientele karla, se víc zalíbí pomocník rozjezdů do kopce, který nechá zabrzděno ještě po uvolnění brzdového pedálu, nebo funkce City Mode, která zlehčí otáčení volantem (na přání vyhřívaným) při parkování.

Místo základních čtrnáctipalcových ráfků budou k mání za příplatek až šestnáctipalcové a v nabídce bude třeba i prosklená střecha.

Opel Karl

Karl byl nejstarší z pěti synů zakladatele automobilky Adama Opela, další se jmenovali Wilhelm, Heinrich, Friedrich a Ludwig. Možná se tedy máme na co těšit. Nové, pro auto dost odvážné jméno se dozajista líbí i šéfovi německé značky pod křídly amerického koncernu General Motors, jmenuje se totiž Karl-Thomas Neumann.

Do prodeje má švihák Karel dorazit v létě příštího roku.



Témata: Opel, Suzuki


Nejčtenější

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Opel Insignia
První jízda: Francouzi nakoupili dobře, nový Opel Insignia se povedl

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Octavia Scout s novou tváří
Čtyři oči už má i Octavia Scout. A vyhřívaný volant k tomu

Nové tváře s extravagantními dvěma páry světel se dočkala i Octavia Scout. Oblíbené provedení, které v nejostřejším verzi se 184koňovým turbodieselem trochu...  celý článek

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Maserati Quattroporte Diesel
Maserati Quattroporte Diesel

r.v. 2015, naj. 19 000 km, diesel
1 830 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.