Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kapesní městský frajer je na cestě, jmenuje se Karl

  15:25aktualizováno  15:25
Jedno z nejpodivnějších jmen pro auto zvolila pro svůj nový laciný malý model německá značka Opel. Ženy, na které nový model z Rüsselsheimu cílí především, mu nemusí vymýšlet přezdívky. Bude to prostě Karel.

Opel Karl | foto: Opel

Po malém stylově zaměřeném třídveřovém modelu Adam přijíždí Karl. Auto stejného formátu, ovšem s pět dveřmi a větším důrazem na cenu. Ta má na německém trhu startovat pod deseti tisíci eur, ale v Česku by to mělo být méně, snad pod dvěma sty tisíci korun.

Startovací model Opelu nahrazuje velmi povedenou Agilu, kterou značka vyráběla ve spolupráci se Suzuki. Pětimístný Karl je 368 centimetrů dlouhý a pod kapotou má mít litrový atmosferický benzinový tříválec s výkonem 75 koní spojený s pětistupňovou manuální převodovkou. Více čísel automobilka zatím nezveřejnila.

Opel Karl

Na palubě nebudou chybět moderní technologie, o zábavu a komunikaci se postará systém IntelliLink, který umí komunikovat Androidem i iOS.

Fotogalerie

Z větších a dražších modelů si vývojáři vypůjčili parkovací asistent, systém varující před nechtěným vyjetím z pruhu. Ženám, které budou patřit k hlavní klientele karla, se víc zalíbí pomocník rozjezdů do kopce, který nechá zabrzděno ještě po uvolnění brzdového pedálu, nebo funkce City Mode, která zlehčí otáčení volantem (na přání vyhřívaným) při parkování.

Místo základních čtrnáctipalcových ráfků budou k mání za příplatek až šestnáctipalcové a v nabídce bude třeba i prosklená střecha.

Opel Karl

Karl byl nejstarší z pěti synů zakladatele automobilky Adama Opela, další se jmenovali Wilhelm, Heinrich, Friedrich a Ludwig. Možná se tedy máme na co těšit. Nové, pro auto dost odvážné jméno se dozajista líbí i šéfovi německé značky pod křídly amerického koncernu General Motors, jmenuje se totiž Karl-Thomas Neumann.

Do prodeje má švihák Karel dorazit v létě příštího roku.



Témata: Opel, Suzuki


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.