Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kapesní městský frajer je na cestě, jmenuje se Karl

  15:25aktualizováno  15:25
Jedno z nejpodivnějších jmen pro auto zvolila pro svůj nový laciný malý model německá značka Opel. Ženy, na které nový model z Rüsselsheimu cílí především, mu nemusí vymýšlet přezdívky. Bude to prostě Karel.

Opel Karl | foto: Opel

Po malém stylově zaměřeném třídveřovém modelu Adam přijíždí Karl. Auto stejného formátu, ovšem s pět dveřmi a větším důrazem na cenu. Ta má na německém trhu startovat pod deseti tisíci eur, ale v Česku by to mělo být méně, snad pod dvěma sty tisíci korun.

Startovací model Opelu nahrazuje velmi povedenou Agilu, kterou značka vyráběla ve spolupráci se Suzuki. Pětimístný Karl je 368 centimetrů dlouhý a pod kapotou má mít litrový atmosferický benzinový tříválec s výkonem 75 koní spojený s pětistupňovou manuální převodovkou. Více čísel automobilka zatím nezveřejnila.

Opel Karl

Na palubě nebudou chybět moderní technologie, o zábavu a komunikaci se postará systém IntelliLink, který umí komunikovat Androidem i iOS.

Fotogalerie

Z větších a dražších modelů si vývojáři vypůjčili parkovací asistent, systém varující před nechtěným vyjetím z pruhu. Ženám, které budou patřit k hlavní klientele karla, se víc zalíbí pomocník rozjezdů do kopce, který nechá zabrzděno ještě po uvolnění brzdového pedálu, nebo funkce City Mode, která zlehčí otáčení volantem (na přání vyhřívaným) při parkování.

Místo základních čtrnáctipalcových ráfků budou k mání za příplatek až šestnáctipalcové a v nabídce bude třeba i prosklená střecha.

Opel Karl

Karl byl nejstarší z pěti synů zakladatele automobilky Adama Opela, další se jmenovali Wilhelm, Heinrich, Friedrich a Ludwig. Možná se tedy máme na co těšit. Nové, pro auto dost odvážné jméno se dozajista líbí i šéfovi německé značky pod křídly amerického koncernu General Motors, jmenuje se totiž Karl-Thomas Neumann.

Do prodeje má švihák Karel dorazit v létě příštího roku.





Nejčtenější

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou
Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou

I ojetý vůz lze pořídit se srovnatelnými zárukami jako nový. Kde a jak? U autorizovaného prodejce v rámci značkového programu. Tak snížíte riziko problémů s...  celý článek

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.