Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kapesní městský frajer je na cestě, jmenuje se Karl

  15:25aktualizováno  15:25
Jedno z nejpodivnějších jmen pro auto zvolila pro svůj nový laciný malý model německá značka Opel. Ženy, na které nový model z Rüsselsheimu cílí především, mu nemusí vymýšlet přezdívky. Bude to prostě Karel.

Opel Karl | foto: Opel

Po malém stylově zaměřeném třídveřovém modelu Adam přijíždí Karl. Auto stejného formátu, ovšem s pět dveřmi a větším důrazem na cenu. Ta má na německém trhu startovat pod deseti tisíci eur, ale v Česku by to mělo být méně, snad pod dvěma sty tisíci korun.

Startovací model Opelu nahrazuje velmi povedenou Agilu, kterou značka vyráběla ve spolupráci se Suzuki. Pětimístný Karl je 368 centimetrů dlouhý a pod kapotou má mít litrový atmosferický benzinový tříválec s výkonem 75 koní spojený s pětistupňovou manuální převodovkou. Více čísel automobilka zatím nezveřejnila.

Opel Karl

Na palubě nebudou chybět moderní technologie, o zábavu a komunikaci se postará systém IntelliLink, který umí komunikovat Androidem i iOS.

Fotogalerie

Z větších a dražších modelů si vývojáři vypůjčili parkovací asistent, systém varující před nechtěným vyjetím z pruhu. Ženám, které budou patřit k hlavní klientele karla, se víc zalíbí pomocník rozjezdů do kopce, který nechá zabrzděno ještě po uvolnění brzdového pedálu, nebo funkce City Mode, která zlehčí otáčení volantem (na přání vyhřívaným) při parkování.

Místo základních čtrnáctipalcových ráfků budou k mání za příplatek až šestnáctipalcové a v nabídce bude třeba i prosklená střecha.

Opel Karl

Karl byl nejstarší z pěti synů zakladatele automobilky Adama Opela, další se jmenovali Wilhelm, Heinrich, Friedrich a Ludwig. Možná se tedy máme na co těšit. Nové, pro auto dost odvážné jméno se dozajista líbí i šéfovi německé značky pod křídly amerického koncernu General Motors, jmenuje se totiž Karl-Thomas Neumann.

Do prodeje má švihák Karel dorazit v létě příštího roku.





Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.