Opel Zafira Tourer

Opel Zafira Tourer | foto: Opel

Stěhovací přeborník v novém: Opel Zafira Tourer

  • 4
Opel Zafira Tourer před lety ohromil variabilitou svého sedmimístného interiéru. Na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu se představí v nové generaci. Ve výrobě ale zůstane jako levnější alternativa i povedená stávající zafira.

Konstruktéři Opelu dostali za úkol vylepšit pro novinku variabilní sedadla, která byla oceňována u předchůdkyň. "Sedadla ve třetí řadě se opět dají zcela zapustit do podlahy zavazadlového prostoru, druhá řada má ale úplně novou konstrukci," popisuje Opel. "Již ji netvoří souvislá třímístná lavice, ale tři samostatná sedadla, která lze samostatně a nezávisle sklápět a posouvat. Každé sedadlo ve druhé řadě lze podélně posouvat v rozmezí 210 mm."

Opel Zafira Tourer

Sedadla ve druhé řadě mohou za příplatek dostat systém Lounge Seating: mechanismus sklápění umožní sklopit a otočit opěradlo prostředního sedadla ve druhé řadě, čímž se vytvoří středová loketní opěrka pro pasažéry na krajních sedadlech.

Ta lze potom posouvat v rozmezí až 280 mm, což je tedy o 70 mm víc oproti standardní verzi a o 80 mm víc v porovnání s předchozí zafirou. Každé krajní sedadlo druhé řady lze také přisunout o 50 mm směrem ke středu vozu, takže  cestující mají víc místa pro ramena. Podobné řešení znají majitelé menší merivy.

Nová Zafira Tourer odveze 710 litrů nákladu v pětimístné konfiguraci (o 65 litrů víc než v současné generaci), maximálně pak 1 860 litrů (+40 litrů), pokud se sklopí sedadla ve druhé i třetí řadě.

Zafira Tourer dostala přední nápravu McPherson odvozenou z té, kterou používá Opel Insignia.

Konstrukce zadní nápravy je zase stejná jako u menší astry, kombinuje tedy vlečená ramena propojená torzní příčkou s Wattovým přímovodem.

Specialitou zafiry, kterou rodinné stěhováky nemívají, je adaptivní podvozek. Automaticky přizpůsobuje charakteristiky tlumičů pérování povrchu silnice, rychlosti jízdy v zatáčkách, naklánění karoserie a stylu jízdy řidiče. Ten má na výběr ze tří režimů: Standard, komfortního režimu Tour a Sportovního.

Opel Zafira Tourer

 
Zafira dostane také novou výbavu. Utrácet bude možné za adaptivní radarový tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) s funkcí kolizního brzdění, který neustále monitoruje vzdálenost od vpředu jedoucího vozu. Pokud není odstup bezpečný, systém samočinně sníží rychlost vozu, popřípadě – v extrémním případě – aktivuje brzdy, aby se zabránilo střetu.

V nabídce bude také kamerový systém Opel Eye, ve kterém je celý tým hlídačů. Jeden varuje před nechtěným vyjetím z jízdního pruhu, jiný čte dopravní značky a další informuje řidiče o vzdálenosti od vpředu jedoucího vozu.

Novinkou pro rodinný stěhovák Opelu je systém varování před mrtvým úhlem nebo parkovací asistent, který pomáhá řidiči najít vhodnou mezeru pro zaparkování a navádí ho do ní.

Od začátku prodeje, který je naplánovaný na konec tohoto roku, budou pro novou zafiru k mání tři verze turbodieselu 2.0 CDTI s výkony 81 kW (110 k), 96 kW (130 k) a 121 kW (165 k).

V nabídce zážehových motorů budou dva přeplňované čtyřválce 1,4 o výkonech 88 kW (120 k) a 103 kW (140 k).

Objeví se i modely poháněné stlačeným zemním plynem CNG (Compressed Natural Gas) a propan-butanem (LPG – Liquid Petroleum Gas).

Vedle nové Zafiry Tourer se bude i nadále vyrábět současná generace, která má být dostupnou alternativou pro méně náročné zákazníky.