Opel Signum: na pomezí kombi a MPV

  • 5
Svou světovou premiéru si na ženevském autosalonu odbyl pohledný velkoprostorový kombík z dílny rüsselheimské automobilky - Opel Signum. Opel chce s novým modelem založit novou třídu na pomezí automobilů typu kombi a MPV - "Signum Class".

Novinku, která vychází ze studie Signum2, kterou automobilka představila v roce 2001 na frankfurtském autosalonu charakterizuje dlouhý rozvor a především flexibilní uspořádání interiéru. Jízdu v novém Opelu si budou pochvalovat především cestující na zadních sedadlech, která lze díky speciální konstrukci a uchycení "FlexSpace" samostatně podélně posouvat v rozmezí až 130 mm. Opěradla zadních sedadel lze také sklápět, a to až do úhlu 30 stupňů.

Signum vychází z podvozkové platformy modelu vectra, je dlouhý 4 636 mm (což je o 40 mm více než délka sedanu Vectra), jeho rozvor je pak o 130 mm delší.

O bezpečnost posádky a kvalitní jízdní výkony se mimo jiné postarají: interaktivní podvozek IDS (Interactive Driving System) známý z poslední generace vectry a také elektronický stabilizační systém ESPplus. V případě nehody se pak o pasažéry postarají velkoobjemové čelní a boční airbagy pro řidiče a spolujezdce či aktivní opěrky hlav a velkoobjemové průběžné hlavové airbagy pro přední i zadní krajní sedadla.

Novinka od Opelu bude v nabídce se čtyřmi zážehovými a třemi vznětovými motory, všechny agregáty patří do řady ECOTEC, využívající čtyřventilovou techniku. Výkonová škála pohonných jednotek sahá od 100 do 211 koní. Novinkou v nabídce automobilky je třílitrový šestiválcový turbodiesel využívající systémem přímého vstřikování "common-rail". Tento motor disponuje výkonem 130 kW (177 k), jeho nejvyšší točivý moment činí 370 Nm.

Dalšími novinkami, které se pod kapotou nového Opelu objeví, jsou 2.0 Turbo ECOTEC s maximálním točivým momentem 265 Nm. Tento přeplňovaný čtyřválec s maximálním výkonem 129 kW (175 k) technicky vychází z hliníkového agregátu 2.2 ECOTEC.

Další novou pohonnou jednotkou je šestnáctiventilový motor 2,2 ECOTEC s přímým vstřikováním benzinu, který dosahuje nejvyššího výkonu 114 kW (155 k).

Motory 3.0 V6 "common-rail" a 2.0 Turbo budou v Opelu Signum spřaženy s novou šestistupňovou manuální převodovku. Motor 2.2 ECOTEC bude standardně nabízen s manuální pětistupňovou převodovkou. Milovníci pohodlí si mohou objednat adaptabilní pětistupňovou samočinnou převodovku s funkcí "Active Select". Ta umožňuje jak plně automatickou změnu převodových stupňů, tak možnost manuálního řazení.

Další zajímavou novinkou, kterou se signum chlubí jsou adaptivní bi-xenonové světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting), které samočinně nastavují světelný paprsek při jízdě do zatáčky.

Na evropských trzích by se model Signum měl objevit do letošních letních prázdnin, za ceny začínající na 23 000 Euro (cca 800 000 Kč).