Opel Speedster Turbo - 200 koní pro muší váhu

  • 29
Na nadcházejícím Mezinárodním autosalonu v Ženevě si odbyde svoji světovou premiéru "dvousetkoňový" Opel Speedster Turbo.

"Nadupaný" roadster o hmotnosti pouhých 930 kilogramů je poháněný uprostřed uloženým přeplňovaným motorem řady ECOTEC o objemu 2,0 l. Maximální výkon motoru činí 147 kW (200 k).

Nejvyšší točivý moment 250 Nm má řidič k dispozici už při otáčkách 1950 ot/min.  Speedster zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,9 sekund.  Maximální rychlost pak činí 240km/h.

Zajímavý je též údaj o poměru výkonu motoru  k hmotnosti vozu, který u speedsteru turbo činí 6,3 kg/kW.

Tvary Speedsteru známe již z jeho civilnějších verzí. Otevřený dvousedadlový roadster, s hliníkovým rámem a karoserií ze zpevňovaného skelného laminátu. Aerodynamiku  vylepšují optimalizované přední a zadní spojlery. Modifikovány byly i nasávací otvory v bocích vozu, které mají zaručit dostatečné chlazení brzd.

Dostatečně atraktivní vzhled  dodávají speedsteru turbo sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin. Kromě pohonné jednotky dostal speedster pro rok 2003 také nový interiér.

Opel Speedster Turbo bude vyjíždět z výrobní linky britského výrobce Lotus Cars v anglickém Hethelu.

Opel Speedster Turbo

Opel Speedster Turbo - čelní pohled


Témata: Lotus, Opel, Ženeva