Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel Tigra: oslovuje hlavně mladé řidiče

  16:31aktualizováno  16:31
Opel Tigra se představil před pěti roky jako malé kupé pro mladé a současně jako evropská zbraň na japonskou konkurenci, která do té doby měla v kategorii zmíněných vozů navrch. Sporťák postavený na bázi osvědčeného modelu Corsa se díky svým sympaticky drzým tvarům nedal přehlédnout a v západní Evropě se brzy stal prodejním hitem. Později sice zájem poněkud ochladl, ovšem Opel Tigra dodnes nemá nouzi o kupce - na tuzemském trhu ani jako ojetina.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Opel  můžete koupit na www.automodul.cz

Nejstarší exempláře z roku 1994 v bazarech nikdy dlouho nestojí ani při ceně kolem dvou stovek tisíc korun. A je pozoruhodné,že mladší auta nebývají výrazně dražší: kupříkladu Opel Tigra perspektivního ročníku 1996 se dá sehnat za 230 až 240 tisíc korun.  Automobil koncepce 2+2 má na zadních sedadlech minimálně místa, ale to mladíkům, jimž jen určen, zpravidla nevadí. Spíš je zajímá, že dost místa je vpředu a zadní sedačky lze sklopit, čímž se zvětší původně minimální zavazadlový prostor. Kdo by se ale měl cítit stísněn, ten může zvážit, zda skutečně trvat na modelu Tigra, když za cenu jeho nejstarších kusů lze pořídit z téže stáje větší Opel Calibra, vůz na bázi typu Vectra a tedy vlastně o dvě třídy výš. Jinak vyznavači Tigry oceňují její solidní jízdní vlastnosti stejně jako 1,4 a 1,6litrové motory o výkonech 66 a 78 kilowattů (90 a 106 koní), s nimiž jede až 190, respektive 203 kilometrů v hodině při spotřebě kolem sedmi a půl litru benzinu. K přednostem automobilu patří i jistá robustnost. Německý TÜV, který řadí Opel Tigra ve svých žebříčcích k lehce lepšímu průměru, u modelu oceňuje bezvadné brzdové vedení a hadice, solidní zavěšení kol a výbornou antikorozní ochranu karoserie. V neposlední řadě je na místě chvála za vysoký stupeň pasivní bezpečnosti. Z toho na druhé straně plyne jedno ze zásadních rizik při koupi jeté Tigry: vůz zmíněné vlastnosti žádá po těžší havárii od opraváře nadmíru kvalitní práci, kterou však po dovozu ze západní Evropy v tuzemsku vždy nedostal. Proto je dobré hned v začátcích prohlídky staršího auta bedlivě sledovat mezery mezi blatníky a dveřmi, lehkost otevírání a zavírání dveří, rovnost karoserie pod kapotou i v kabině... Poměrně mladý model se ještě nestačil do motoristického povědomí vrýt typickými bolestmi, leč základní informace k dispozici je: vedle horšího výrobního zpracování a vadnoucích brzd při opakovaném brzdění v razantní jízdě zaslouží kritiku málo trvanlivé řízení, které podle zjištění TÜV vyžaduje opravu už po třech letech provozu téměř čtyřikrát častěji, než je obvyklé u průměru stejně mladých aut. Němečtí technici rovněž poukazují na závady v osvětlení vozu a na předčasně korodující výfuky. Mechanici servisů častěji opravují skřípající pedál spojky, nepravidelný běh a za studena i škubání motoru, což jde na vrub poruch řídící jednotky motoru. Závady mívá elektrické ovládání skel ve dveřích. Malér měla Tigra modelového ročníku 1996/97 - podobně jako jiné vozy Opel se šestnáctiventilovými motory - s kladkou rozvodového řemene. Neuškodí tedy zkontrolovat, zda závadu skutečně odstranil odborný servis. Oficiální prodejci nabízejí pro Opel Tigra náhradní díly v následujících cenách - čelní sklo: 6612, přední brzdové destičky: 1801, přední blatník: 3998, přední světlomet: 6394, alternátor: 15 751 korun, hodina práce značkového servisu: 370 až 610 korun.

MINUSY
- riziko špatných oprav po těžších haváriích
- málo místa na zadních sedadlech
- horší výrobní zpracování
- podprůměrně trvanlivé řízení
- předčasně korodující výfuk
- potíže s nepravidelným chodem motoru

PLUSY
- líbivý design
- vysoký stupeň pasivní bezpečnosti
- solidní jízdní vlastnosti
- pružné a přitom úsporné motory
- kvalitní antikorozní ochrana
- nadprůměrně kvalitní zavěšení kol, brzdové vedení a brzdové hadičky

Opel Tigra.

Autor:




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Opel Crossland X
Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.