Nově vyvinutý celohliníkový agregát 2.0 ECOTEC Turbo má oslovit zejména zákazníky, kteří hledají vůz se sportovními parametry a ještě únosnou spotřebou.
Nejvýkonnější čtyřválcový motor v nabídce Opelu nabídne solidní výkon 129 kW, přičemž průměrně si řekne jen o 8,9 litrů na 100 km. Řidiče potěší také točivým momentem 265 Nm dostupném v rozmezí 2500 – 3800 otáček.
S přeplňovaným dvoulitrem splňujícím emisní normy Euro-4 bude standardně dodávána zcela nová kompaktní šestistupňová převodovka umožňující optimální využití jeho potenciálu.
Vectra pak dokáže zrychlit na 100 km/h za 9,1 sekundy, z 80 km/h na 120 km/h akceleruje jen o desetinu sekundy déle. Maximální rychlost se ustálila na 230 km/h. Pro srovnání nejvýkonnější šestiválec 3,2 V6 na stovku sprintuje za 7,5 sekundy a dosáhne rychlosti 248 km/h.
Tato pohonná jednotka přitom nezůstane výsadou jen sportovních Opelů. Setkáme se s ní také u běžných Vecter a zejména pak u modelu Signum.
Na jaře letošního roku výrobce přijde s akčním model Vectra GTS Turbo se sedmnáctipalcovými koly zdůrazňujícími potenciál vozu, v němž bude motor poprvé nabízen.
Opel Vectra |
Opel Vectra |