Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel Vectra na kupce dlouho nečeká

aktualizováno 
10. 11. 1999 - Opel Vectra první generace neboli modelu A zatímco na přelomu osmdesátých a devadesátých let nedostižný sen mnoha zdejších motoristů, dnes už jenom běžná ojetina, která nechybí snad v žádném významnějším autobazaru. Tam na svého kupce zpravidla dlouho nečeká. Je to zásluha solidní pověsti a také cen, které u nejstarších kusů z roku 1988 klesly v případě obyčejnějších benzinových verzí až k sedmdesátitisícové hranici a oblíbené diesely jsou zhruba o 15 tisíc dražší. Auta z roku 1992, tedy mnohdy koupená v tuzemsku a minimálně v prokazování historie průhlednější než starší vozy původem z ciziny,stojí kolem 110 tisíc.

Poslední výrobky z roku 1995 před nástupem druhé generace lze pořídit za 170 tisíc korun. Současná generace vectry je na trhu ojetin mnohem méně obvyklá než její předchůdkyně a také dražší: začíná na čtvrtmilionové hranici, když za diesel se opět připlácí. Prostor, komfort, dobré jízdní vlastnosti, výběr benzinových i dieselových motorů, často velmi solidní výbava včetně ABS, airbagů, palubního počítače a podobně,uspokojivé servisní zázemí a v neposlední řadě také poměrně příznivá cena starších vozů - to je jen stručný výčet předností zmíněného klasika střední automobilové třídy. Ve statistikách německého TÜV, který sleduje technický stav vozidel, je Opel Vectra ve všech věkových kategoriích dost nad průměrem hodnocené konkurence. A naopak rizika? Začínají u antikorozní ochrany. Ta je horší než u srovnatelné německé konkurence a rez začíná někdy už po třech čtyřech letech provozu viditelně hlodat karoserii vectry nejdřív na zadních blatnících, konkrétně u jejich lemů, a dál pokračuje přes podběhy, prahy, kapotu... K bolestem patří netěsnosti motoru a převodovky a s tím související úniky oleje, závady vykazují závěsy kol. U dvoulitrových verzí jsou častější poruchy vstřikování, pozor na auta s pohonem všech čtyř kol, u nichž »odchází« mezinápravový diferenciál, jehož oprava stojí desítky tisíc korun. Relativně jednodušší koncepce vozu je předpokladem nekomplikovaných oprav po haváriích a také dostatek levnějších dílů z druhovýroby umožňuje dostupnou renovaci, leč i za těchto podmínek je na místě důkladná odborná prohlídka nabízených aut. Pozor také na značně jeté bývalé taxíky, jichž se zvlášť z Německa dostalo do země dost. Poznají se nejen podle typické barvy slonové kosti, kterou lze na karoserii najít i po přestříkání, ale také podle koženkových sedaček. Ty mívají i vozy dovezené do Česka po službě u policie, jež se dají identifikovat rovněž podle toho, že nejčastěji mají dvoulitrové motory a automatické převodovky. Z palety benzinových i dieselových motorů o obsahu od 1,6 do 2,5 litru a výkonech od 52 do 125 kilowattů (57 až 204 koní) odborníci doporučují buď 1,7litrový diesel či turbodiesel a z benzinových verzí čtyřválce, nejlépe 1,8 či dvoulitr. Kvalitnější jsou modernizovaná auta od ročníku 1992, který rovněž přinesl sériové zavedení ABS. Oficiální prodejci mají náhradní díly pro Opel Vectra v cenách - čelní sklo: 5427 (čiré) a 6250 (tónované), přední blatník: 3712, přední světlomet: 4887, brzdové destičky přední: 1147 až 1696, alternátor: 13 202, hodina práce značkového servisu: 370 až 610 korun.

PLUSY

- Dobré užitné a jízdní vlastnosti za příznivou cenu
- Dostupné náhradní díly, široká síť servisů
- Bohatá nabídka úsporných motorů
- Solidní výbava
- Mechanicky bezvadné motory, ale pozor u ročníků 94 a 95 se šestnáctiventily: zadírají se kladky, které napínají rozvodový řemen

MINUSY

- Horší zpracování v začátcích výroby
- Podprůměrná antikorozní ochrana
- Pazvuky z přístrojové desky, vrzající dveře
- Méně trvanlivé závěsy kol
- Úniky oleje z motoru a převodovky
- Poruchy vstřikování
- Koroze brzdového vedení, rezervy v účinnosti brzd
- Dřív se opotřebují pneumatiky a tlumiče

Opel Vectra

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.