Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opel začne novou astru prodávat do konce roku, k vidění je ve Frankfurtu

  13:40aktualizováno  13:40
Frankfurt (Od zvláštního zpravodaje) - Do konce letošního roku se u evropských prodejců objeví nová generace Opelu Astra. Cena jednoho ze tří nejprodávanějších vozů v Evropě by měla v Německu začínat na 15 900 eurech, tedy asi 400 000 Kč. Ve Frankfurtu to prozradil šéf evropské divize GM Carl-Peter Forster

Opel Astra | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Autosalon Frankfurt 2009, všechny články

Nejlevnější astra bude k mání až od jara příštího roku, bude mít základní motor 1,4 EcoFlex spalující benzin a s výkonem 64 kW. Další v nabídce benzinových motorizací bude stokoňový agregát stejného objemu. Třetí atmosférický benziňák v nabídce má objem 1,6 litru (116 koní). K mání budou ještě přeplňované motory 1,4 a 1,6 s výkony 140 a 180 koní.

Desátá generace

Předchůdcem astry je model Kadett, který Opel poprvé představil v roce 1936. Od té doby prodal 21 milionů kadettů a aster.

Naftové motory startují na objemu 1,3 litru (95 koní), dvě výkonové verze jedna-sedmičky (110 a 125 koní) tvoří střed a na vrcholu je stošedesátikoňový dvoulitr. V německé základní výbavě chybí klimatizace a autorádio, standardem je šest airbagů i ESP. Příští rok by se měla objevit rovněž kombíková verze astry.

Většinovým vlastníkem Opelu je s podílem 55 procent od minulého týdne konsorcium vedené kanadskou značkou Magna. Ta údajně uvažuje o zrušení až 10 500 pracovních míst v evropských závodech Opelu, z toho 4 500 v Německu. Opel má v současnosti fabriky v Německu, Belgii, Polsku, Portugalsku a Británii.

Opel Astra
Autoři: ,




Nejčtenější

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.