Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opelu Ampera stačí méně než dva litry benzinu na sto kilometrů

aktualizováno 
Hybridní opel rozehrál v Ženevě velkou hru s čísly, která ještě donedávna zajímala jen nejzahloubanější odborníky a nejzelenější ekology. Ampera v době, kdy se za úspěch považuje sražení emisí ke 100 g CO2 na kilometr, má v této kolonce hodnotu 40. A další číslo se zdá téměř neuvěřitelné: Opel udává spotřebu 1,6 l/100 km.

Autosalon Ženeva 2009

Ampera není klasický hybrid, Opel trvá na tom, že to je auto kategorie E-REV (Extended-Range Electric Vehicle). Vždycky totiž jede na elektřinu,spalovací motor je na palubě jen jako pracant. 

A vývojáři Opelu spočítali, že v ideálním případě vystačí tohle auto s pouhými 1,6 litru benzinu na sto kilometrů jízdy.

Bílý pětidveřový čtyřmístný hatchback s rozměry 4 404 x 1 798 x 1 430 x 2 865 mm (délka x šířka x výška x rozvor), který je hlavním lákadlem stánku Opelu v Ženevě, vychází z Chevroletu Volt.

Opel Ampera

Hybridní soustrojí sestává z 150koňového elektromotoru (maximum točivého momentu 370 Nm) živeného li-ion akumulátory a malého spalovacího motoru. Stokoňová 1,4 ovšem nepohání kola přímo, má za úkol výhradně dobíjet baterie.

Ty se dají v garáži nabíjet z normální 230voltové sítě, pouze na elektřinu ujede ampera 60 kilometrů. S plnou nádrží benzinu nebo bioetanolu E85 je zajištěn dojez až 500 kilometrů. Ampera umí jezdit maximálně 161 km/h, z nuly na stovku se rozjede za 9 sekund a do kufru se vejde 301 litrů nákladu.

Ekologický opel se začne prodávat až přespříští rok, o tom, jakou mu stanoví cenu, tedy v Rüsselheimu teprve začínají uvažovat.

Opel Ampera
Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.