Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Seat spustil operativní leasing pro soukromníky. Chystá ho i Audi

  13:47aktualizováno  13:47
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Letošek na českém trhu s auty patří operativnímu leasingu pro soukromou klientelu. Ke značkám, které dlouhodobý pronájem nabízejí, přibývá Seat. Redaktor iDNES.cz na autosalonu v Paříži zjistil, že se testovací nabídka operativního leasingu chystá i u Audi.

Seat Toledo | foto: Seat

„Nabídneme operativní leasing prozatím na Audi A3 Sportback, cenu za měsíční pronájem se nám podařilo udržet pod deseti tisíci korunami," říká exkluzivně pro iDNES.cz Vratislav Strašil z vedení českého zastoupení značek Audi, Seat a Volkswagen.

Audi si tak otestuje reakce veřejnosti a zájem o tento model držení auta, který byl v Česku doposud obvyklý jen u firemní klientely. Stejně testuje zájem Volkswagen. Nabízí na operativní leasing rodinný Volkswagen Golf Sportsvan. „Prozatím tuto nabídku využilo několik desítek zákazníků,“ upřesňuje mluvčí českého zastoupení značky Sylva Marounková. Strašil prozrazuje, že se nabídka modelů Volkswagenu bude rozšiřovat. 

Nově pronajímá i Seat

Španělská značka patřící do německého koncernu spustila program operativního leasingu Seat Olé se začátkem října. Model Toledo, který je dvojčetem Škody Rapid (vyrábí se na stejné lince v Mladé Boleslavi) s motorem 1.2 TSI 63 kW a výbavou Reference s metalízou, koly z lehké slitiny a akčním paketem Reference je k mání za měsíční poplatek 5 999 Kč (s 5% spoluúčastí na pojistné události). Leon se stejným motorem je o tisícovku dražší.

Leon ST s motorem 1.2 TSI o výkonu 81 kW ve výbavové linii Style včetně metalického laku, kol z lehké slitiny a akčního paketu Technology z nabídky mimořádné výbavy přijde na 8 499 Kč a Leon 1.4 TGI 81 kW Style s motorem na zemní plyn (CNG) je za 8 599 Kč/měsíc. Sedmimístná Alhambra 2.0 TDI 103 kW Reference stojí  9 699 Kč.

„Součástí programu je také výměna vozidla každé dva roky za zcela nový model podle aktuálních potřeb,“ upřesňuje Filip Stoulil z českého zastoupení Seatu.

„Na vyspělých automobilových trzích je takový model řešení individuální mobility běžný i u soukromé klientely,“ říká Aleš Novák, ředitel divize Seat společnosti Porsche Česká republika. „Češi v sobě mají poměrně hluboko zakořeněnou touhu věci vlastnit, ale když se člověk na chvíli zamyslí, rychle zjistí, že v mnoha situacích není zas tak výhodné být majitelem,“ vysvětluje,

„Cena vozu v čase klesá a u starších vozů rostou náklady na údržbu a opravy. Pro řadu českých řidičů tak může být výhodnější si nový automobil za rozumnou částku dlouhodobě pronajmout a využívat mobilitu ke své spokojenosti bez dalších dodatečných nákladů,“ říká Petr Abrahámek, ředitel obchodu a marketingu společnosti ŠkoFIN.

Za používání vozu se platí pravidelná měsíční částka, která zahrnuje nejen veškerý servis a předepsanou údržbu, ale také havarijní pojištění včetně povinného ručení, druhou sadu sezonních pneumatik, a to včetně práce pneuservisu.  „Jedinými náklady navíc jsou jen účty za pohonné hmoty a případně dálniční známka,“ upřesňuje Soulil.

Automobil mohou řídit všichni rodinní příslušníci a zákazník může podle potřeby zažádat také o rozšíření tohoto oprávnění na další osoby. S vozidlem lze jezdit samozřejmě i do zahraničí. Kilometrový proběh za dva roky trvání pronájmu je nastaven na 40 000 kilometrů.

S prvním říjnem spustil operativní leasing Hyundai (více čtěte zde). Pronájem aut soukromým osobám už v Česku nabízí mimo jiné Opel, Škoda, či BMW.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.