Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Němí svědci rozdělení Kypru hledají po 40 letech pány

aktualizováno 
Na britské vojenské základně na Kypru stojí už přes 40 let několik stovek automobilů, které zde během vojenského konfliktu zanechali kyperští Turci. Britové teď vyzývají jejich majitele, aby si své vozy vyzvedli, než budou příští rok sešrotovány.

Opuštěná auta na Kypru | foto: Petros KaradjiasAP

V roce 1974 po jedenácti letech střetu mezi komunitami kyperských Řeků a Turků provedli kyperští řečtí nacionalisté na ostrově vojenský převrat. Na tuto situaci reagovalo Turecko invazí a okupací severní části ostrova, která vedla k rozdělení a ustanovení Severokyperské turecké republiky.

Fotogalerie

Právě v této pro Kypr hodně zmatené době vzniklo na britské vojenské základně ve městě Episkopi obrovské vrakoviště aut, motocyklů, traktorů a autobusů, která zde nechali kyperští Turci. Během konfliktu totiž nemohli ve svých vozidlech opustit základnu a nakonec museli být všichni přepraveni do Turecka letecky.

Britské vojenské jednotky teď doufají, že novinové fotografie probudí zájem bývalých majitelů vozidel. „Měli by mít možnost vyzvednout si auta dřív, než je začneme likvidovat,“ říká Ian Brayshaw z britské základny, který má celý projekt na starosti.

Středomořské klima na nechráněných autech vykonalo svojí práci. Válečné „parkoviště“ navíc před před 15 lety zasáhl požár a více než polovinu aut proměnil v úplnou hromadu šrotu. Auta, o která jejich majitelé neprojeví zájem, armáda prodá do šrotu, zachovalejší kousky se pokusí vydražit.

Autor:


Témata: armáda, Kypr, práce, Turecko


Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.