Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Favorit Fanouš definitivně skončil výmazem z registru

aktualizováno 
S prvním červencem vypadlo z registru vozidel na sedm set tisíc aut, která zůstala v takzvaném polopřevodu a nesmí na silnici. Většina vozů byla pravděpodobně už natolik v dezolátním stavu, že dokončení registrace se majitelům nevyplatilo, ze silnic však zmizí i další zajímavé vozy.

Škoda Favorit (Š 781.135 K) vyrobený v roce 1994 byl pravděpodobně určený pro export, na tomto modelu byl namontovaný karburátor Jikov na bezolovnatý benzín a neřízený katalyzátor. | foto: Martin Jágrpro iDNES.cz

Taková auta už nesmí do provozu pod hrozbou padesátitisícové pokuty. Majitelé je musí odstranit z pozemních komunikací, nebo v případě vraků je nechat ekologicky zlikvidovat.

Jedním z vyřazených vozidel se stal také favorit, který vlastnil čtenář iDNES.cz. A jak sám přiznává, registraci schválně nedokončil. „Tohoto „Fanouše“ jsem nechal záměrně zaniknout. Byl v provozu do roku 2014, následně vyhořela za jízdy pojistková skříň a tím pádem přestala fungovat všechna světla,“ napsal Martin Jágr.

Majitel se snažil vyhořelou skříň několikrát vyměnit, ale výsledek byl stejný, opět vyhořela. „Auto tak bylo nadbytečné. Nicméně se nejednalo o jen tak o obyčejného favorita. Tento kousek má rok výroby 1994 a původně byl nejspíš vyroben pro export, protože byl krmen karburátorem Jikov na bezolovnatý benzin a s neřízeným katalyzátorem,“ popisuje a poukazuje na exportní zrcátka, která jsou podobná těm z felicie.

Favorit měl označení Š 781.135 K a jeho výkon byl 42kW. Auto mělo najeto kolem 160 tisíc kilometrů, měl vystříkané dutiny, prahy a blatníky byly nové a ošetřené proti rzi. „Motor, který mimo jiné do poslední chvíle šel opravdu tiše (i přestože se jednalo o rozvod řetězem), chytal na otočení.“

Martin Jágr ale neměl čas se favoritu více věnovat, pozornost zaměřil na jiné a vzácnější auto ve své garáži. „Nakonec si ho před pár měsíci odvezli za tisícovku bez kol nějací kluci na díly. Prodal jsem ho bez kupní smlouvy a přehlašování, pouze jsem ho na své jméno odhlásil a nechal nadále SPZ v depozitu.“ S prvním červencem „Fanouš“ z registru vozidel vypadl.

Autoři: ,


Témata: Registr vozidel


Nejčtenější

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Další z rubriky

Alfa Romeo Bertone 145 Sportut
Autofotka týdne: SUV mohla mít Alfa už před dvaceti lety

Italský autodesignér Nuccio Bertone zemřel před 20 lety, jen pár dní před zahájením ženevského autosalonu, který se koná tradičně začátkem března. Bertoneho...  celý článek

21. AvD-Histo-Monte 2017
OBRAZEM: Automobiloví dědečci přešplhali Alpy v kvapíkovém tempu

AvD-Histo-Monte je jednou z nejparádnějších veteránských rallye Evropy. Možná tu chybí ta nejnabubřelejší automobilová smetánka, o to víc se však závodí a s...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.