Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Favorit Fanouš definitivně skončil výmazem z registru

aktualizováno 
S prvním červencem vypadlo z registru vozidel na sedm set tisíc aut, která zůstala v takzvaném polopřevodu a nesmí na silnici. Většina vozů byla pravděpodobně už natolik v dezolátním stavu, že dokončení registrace se majitelům nevyplatilo, ze silnic však zmizí i další zajímavé vozy.

Škoda Favorit (Š 781.135 K) vyrobený v roce 1994 byl pravděpodobně určený pro export, na tomto modelu byl namontovaný karburátor Jikov na bezolovnatý benzín a neřízený katalyzátor. | foto: Martin Jágrpro iDNES.cz

Taková auta už nesmí do provozu pod hrozbou padesátitisícové pokuty. Majitelé je musí odstranit z pozemních komunikací, nebo v případě vraků je nechat ekologicky zlikvidovat.

Jedním z vyřazených vozidel se stal také favorit, který vlastnil čtenář iDNES.cz. A jak sám přiznává, registraci schválně nedokončil. „Tohoto „Fanouše“ jsem nechal záměrně zaniknout. Byl v provozu do roku 2014, následně vyhořela za jízdy pojistková skříň a tím pádem přestala fungovat všechna světla,“ napsal Martin Jágr.

Majitel se snažil vyhořelou skříň několikrát vyměnit, ale výsledek byl stejný, opět vyhořela. „Auto tak bylo nadbytečné. Nicméně se nejednalo o jen tak o obyčejného favorita. Tento kousek má rok výroby 1994 a původně byl nejspíš vyroben pro export, protože byl krmen karburátorem Jikov na bezolovnatý benzin a s neřízeným katalyzátorem,“ popisuje a poukazuje na exportní zrcátka, která jsou podobná těm z felicie.

Favorit měl označení Š 781.135 K a jeho výkon byl 42kW. Auto mělo najeto kolem 160 tisíc kilometrů, měl vystříkané dutiny, prahy a blatníky byly nové a ošetřené proti rzi. „Motor, který mimo jiné do poslední chvíle šel opravdu tiše (i přestože se jednalo o rozvod řetězem), chytal na otočení.“

Martin Jágr ale neměl čas se favoritu více věnovat, pozornost zaměřil na jiné a vzácnější auto ve své garáži. „Nakonec si ho před pár měsíci odvezli za tisícovku bez kol nějací kluci na díly. Prodal jsem ho bez kupní smlouvy a přehlašování, pouze jsem ho na své jméno odhlásil a nechal nadále SPZ v depozitu.“ S prvním červencem „Fanouš“ z registru vozidel vypadl.

Autoři: ,




Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Výstava amerických bouráků upravených ve stylu „lowrider“ v Petersenově...
Autofotka týdne: Podvozek proklatě nízko

Chvilku dřou břichem po zemi, pak zas jako by měly chůdy; speciální odnoži tuningu aut se dostalo pocty, má extra výstavu ve slavném automobilovém muzeu v Los...  celý článek

Renault 4CV
První západní auto prodávané v socialistické ČSR byla francouzská želva

Na den přesně před 70 lety začala sériová výroba malého Renaultu 4CV. Ten si vydobyl prvenství prvního francouzského vozu s více než milionem vyrobených kusů a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.