Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Favorit Fanouš definitivně skončil výmazem z registru

aktualizováno 
S prvním červencem vypadlo z registru vozidel na sedm set tisíc aut, která zůstala v takzvaném polopřevodu a nesmí na silnici. Většina vozů byla pravděpodobně už natolik v dezolátním stavu, že dokončení registrace se majitelům nevyplatilo, ze silnic však zmizí i další zajímavé vozy.

Škoda Favorit (Š 781.135 K) vyrobený v roce 1994 byl pravděpodobně určený pro export, na tomto modelu byl namontovaný karburátor Jikov na bezolovnatý benzín a neřízený katalyzátor. | foto: Martin Jágrpro iDNES.cz

Taková auta už nesmí do provozu pod hrozbou padesátitisícové pokuty. Majitelé je musí odstranit z pozemních komunikací, nebo v případě vraků je nechat ekologicky zlikvidovat.

Jedním z vyřazených vozidel se stal také favorit, který vlastnil čtenář iDNES.cz. A jak sám přiznává, registraci schválně nedokončil. „Tohoto „Fanouše“ jsem nechal záměrně zaniknout. Byl v provozu do roku 2014, následně vyhořela za jízdy pojistková skříň a tím pádem přestala fungovat všechna světla,“ napsal Martin Jágr.

Majitel se snažil vyhořelou skříň několikrát vyměnit, ale výsledek byl stejný, opět vyhořela. „Auto tak bylo nadbytečné. Nicméně se nejednalo o jen tak o obyčejného favorita. Tento kousek má rok výroby 1994 a původně byl nejspíš vyroben pro export, protože byl krmen karburátorem Jikov na bezolovnatý benzin a s neřízeným katalyzátorem,“ popisuje a poukazuje na exportní zrcátka, která jsou podobná těm z felicie.

Favorit měl označení Š 781.135 K a jeho výkon byl 42kW. Auto mělo najeto kolem 160 tisíc kilometrů, měl vystříkané dutiny, prahy a blatníky byly nové a ošetřené proti rzi. „Motor, který mimo jiné do poslední chvíle šel opravdu tiše (i přestože se jednalo o rozvod řetězem), chytal na otočení.“

Martin Jágr ale neměl čas se favoritu více věnovat, pozornost zaměřil na jiné a vzácnější auto ve své garáži. „Nakonec si ho před pár měsíci odvezli za tisícovku bez kol nějací kluci na díly. Prodal jsem ho bez kupní smlouvy a přehlašování, pouze jsem ho na své jméno odhlásil a nechal nadále SPZ v depozitu.“ S prvním červencem „Fanouš“ z registru vozidel vypadl.

Autoři: ,


Témata: Registr vozidel


Nejčtenější

Autosalon Šanghaj 2017
ANALÝZA: Čína je náš druhý domov, říkají světové automobilky.

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Přitočí se ke mně nenápadný chlapík a chce si povídat: „Jsem Leo Cai, odkud jsi? Já jsem partner Volkswagenu tady v Číně,“ podává mi ruku a pak vizitku. „Máme...  celý článek

Lancia Delta HF Integrale
Voltovy lancie v Česku osiřely. Fanatik legend rally tragicky zemřel

Postavou nevelký, soutěžáckým srdcem však velikán mezi nadšenci do světa rally a milovníky italské produkce zvláště. Na pohled nenápadný kouzelný dědeček, ve...  celý článek

Toyota Yaris
Pokrok v mezích potřeby. Nová Toyota Yaris kašle na downsizing

Yaris je čtvrté nejprodávanější malé auto v Evropě, to v kusech znamená 200 tisíc aut ročně. Známý a oblíbený model tvoří čtvrtinu prodejů Toyoty v Evropě. Teď...  celý článek

Sraz Volkswagenů Brouk na pražském Vítkově
Praha plná brouků. Legendární auta na srazu sprintovala i plavala Vltavou

Už pošestnácté patřila Praha nejslavnějšímu autu světa. Broučí sraz v modřanském Freestyle parku byl i přes nepřízeň počasí opět náramná podívaná. Tradičním...  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Další z rubriky

Kolorovaná fotografie ukazuje, že Eliška Junková jezdila se žlutou bugatti.
Prvorepubliková velmoc Bugatti: každý dvacátý kus měl české značky

Meziválečné Československo bylo v přepočtu na obyvatele doslova velmocí francouzské sportovní značky Bugatti. Ze tří tisíc “bugatek”, které se v alsaské...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Sraz Volkswagenů Brouk na pražském Vítkově
Praha plná brouků. Legendární auta na srazu sprintovala i plavala Vltavou

Už pošestnácté patřila Praha nejslavnějšímu autu světa. Broučí sraz v modřanském Freestyle parku byl i přes nepřízeň počasí opět náramná podívaná. Tradičním...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.