Škoda Favorit (Š 781.135 K) vyrobená v roce 1994 byla pravděpodobně určená pro...

Škoda Favorit (Š 781.135 K) vyrobená v roce 1994 byla pravděpodobně určená pro export, na tomto modelu byl namontovaný karburátor Jikov na bezolovnatý benzín a neřízený katalyzátor. | foto: Martin Jágrpro iDNES.cz

Autofotka týdne: Favorit Fanouš definitivně skončil výmazem z registru

  • 18
S prvním červencem vypadlo z registru vozidel na sedm set tisíc aut, která zůstala v takzvaném polopřevodu a nesmí na silnici. Většina vozů byla pravděpodobně už natolik v dezolátním stavu, že dokončení registrace se majitelům nevyplatilo, ze silnic však zmizí i další zajímavé vozy.

Taková auta už nesmí do provozu pod hrozbou padesátitisícové pokuty. Majitelé je musí odstranit z pozemních komunikací, nebo v případě vraků je nechat ekologicky zlikvidovat.

Jedním z vyřazených vozidel se stal také favorit, který vlastnil čtenář iDNES.cz. A jak sám přiznává, registraci schválně nedokončil. „Tohoto „Fanouše“ jsem nechal záměrně zaniknout. Byl v provozu do roku 2014, následně vyhořela za jízdy pojistková skříň a tím pádem přestala fungovat všechna světla,“ napsal Martin Jágr.

Majitel se snažil vyhořelou skříň několikrát vyměnit, ale výsledek byl stejný, opět vyhořela. „Auto tak bylo nadbytečné. Nicméně se nejednalo o jen tak o obyčejného favorita. Tento kousek má rok výroby 1994 a původně byl nejspíš vyroben pro export, protože byl krmen karburátorem Jikov na bezolovnatý benzin a s neřízeným katalyzátorem,“ popisuje a poukazuje na exportní zrcátka, která jsou podobná těm z felicie.

Favorit měl označení Š 781.135 K a jeho výkon byl 42kW. Auto mělo najeto kolem 160 tisíc kilometrů, měl vystříkané dutiny, prahy a blatníky byly nové a ošetřené proti rzi. „Motor, který mimo jiné do poslední chvíle šel opravdu tiše (i přestože se jednalo o rozvod řetězem), chytal na otočení.“

Martin Jágr ale neměl čas se favoritu více věnovat, pozornost zaměřil na jiné a vzácnější auto ve své garáži. „Nakonec si ho před pár měsíci odvezli za tisícovku bez kol nějací kluci na díly. Prodal jsem ho bez kupní smlouvy a přehlašování, pouze jsem ho na své jméno odhlásil a nechal nadále SPZ v depozitu.“ S prvním červencem „Fanouš“ z registru vozidel vypadl.

,