Deník podotkl, že chystaný krok představuje jedno z dosud nejvýznamnějších opatření na ochranu lidí mimo vozidlo. "Neudělali jsme nic pro ochranu chodců. Tohle můžeme udělat a měli bychom to udělat," vysvětluje Clarence Ditlowová z washingtonské organizace Středisko pro bezpečnost automobilů zaměřující se na informování o bezpečnostních problémech osobních vozů.
Americká vláda odhaduje, že instalace kamer a displejů do automobilů by výrobce stála až 2,7 miliardy dolarů ročně či 160 až 200 dolarů na vozidlo.
Přinejmenším část těchto nákladů by zřejmě nesli spotřebitelé prostřednictvím vyšších cen. Regulační úřady v USA nicméně zdůrazňují, že kamery by rok co rok zabránily 95 až 112 úmrtím a 8 734 zraněním.
Podle vládních statistik celkem při nehodách spojených s couváním ročně zemře 228 lidí, z toho 44 procent je mladších pěti let. Kolem 17 000 jich pak utrpí zranění.
"V absolutních číslech zachráněných životů, není přínos nového opatření nejvyšší. Úmrtí při couvání ale způsobují nejnepředstavitelnější emocionální tragédie. Když rodič zabije dítě při nehodě, které lze zcela předejít, nikdy na to nezapomene," uvedla Ditlowová.
Výrobci začali nabízet zadní kameru v automobilech zhruba před deseti lety v luxusních modelech. Technologie mezitím zlevnila a je stále populárnější.
Zadní kameru tak v USA bude mít 45 procent letošních modelů osobních automobilů v základní výbavě. U dalších 23 procent modelů je volitelná.