Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Osobní auta mýto platit nebudou, ministr uvažuje jen o dodávkách

  12:58aktualizováno  12:58
Osobní auta na dálnicích platit mýtné nebudou. Případně zpoplatnění by se mělo týkat pouze užitkových vozidel sloužících k podnikání. Řekl to mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák. Dementoval tak informace o uvažovaném zavedení mýtného i pro osobní vozidla, které se na konci minulého týdne objevily v médiích.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Reuters

"Osobních vozidel se to netýká a ani o tom nebylo uvažováno," uvedl Novák s tím, že to byla jen špatná interpretace vyjádření ministra dopravy Antonína Prachaře. Ten sice uvedl, že si umí představit, že by mýtné měla platit i jiná vozidla než nákladní, ale v žádném případě tím nemyslel osobní vozidla, dodal mluvčí.

Uvažované rozšíření by se mělo týkat pouze užitkových vozidel, která majitelé využívají jako výrobní prostředek.

Rozšíření kategorie vozidel platících mýtné podle ujetých kilometrů je podle dopravního resortu dlouhodobý projekt. Ministerstvo zatím nemá žádný časový harmonogram, jak tuto myšlenku uvést do praxe. Nejprve se bude muset uskutečnit diskuse s partnery a odbornou veřejností, dodal Novák.

Proti zavedení mýtného pro osobní automobily se mezitím ohradil například Autoklub ČR, který je považoval za neopodstatněné. Argumentoval tím, že škody na silnicích způsobené osobními vozy jsou na rozdíl od kamionů zanedbatelné. Navíc podle motoristické organizace majitelé osobních aut už nyní podporují výstavbu silnic daňovými odvody z benzinu a nafty a platbami za dálniční známky.

Povinnost platit mýtné podle počtu ujetých kilometrů platí od roku 2007 pro vozidla nad 12 tun. Od roku 2010 se tato povinnost rozšířila i na vozidla nad 3,5 tuny a o rok později přibyla zvýhodněná kategorie pro autobusy. Osobní vozidla a další vozidla do 3,5 tuny dálniční poplatek platí prostřednictvím časových kuponů. Na dálničních známkách stát vybere 3,9 miliardy korun ročně, zatímco na mýtném od kamionů loni vybral zhruba 8,55 miliardy korun.

Autoři: ,


Témata: Autoklub, kamion, Mýto, Škoda


Nejčtenější

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

Opel Insignia
První jízda: Francouzi nakoupili dobře, nový Opel Insignia se povedl

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.