Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ostrava: míst pro motoristy je dost

aktualizováno 
-
Ostrava patří k nemnoha velkým městům, která nemají potíže s parkováním. "Kromě dnů výstav vždy u nás řidiči mají kde odstavit vůz," říká Jaroslav Mola z ostravského magistrátu. Severomoravská metropole se zatím obešla bez záchytných parkovišť, která jinde pomáhají přehuštěným centrům, ale brzy se jich také dočká.

Parkovací hodiny

Parkovací hodiny jsou i v Ostravě, a to podél komunikací takřka v celém městě. Ceny však nejsou vysoké - hodina stání přijde na pět korun. Kdo se chce placení ve městě vyhnout, ten musí přijet časně, neboť bezplatná stání bývají beznadějně zaplněna už v osm hodin ráno. Šance nabízejí také parkoviště u hypermarketů v blízkosti centra Ostravy, například Bauhaus v Janáčově ulici, odkud lze do centra dojít pěšky.

Garáže

"Řidiči můžou využít pět set míst ve velkých nadzemních garážích na Havlíčkově nábřeží," radí Jaroslav Mola těm, kteří v Ostravě chtějí parkovat co nejblíž k hlavnímu Masarykovu náměstí a pěší zóně. Bývají zaplněny maximálně ze tří čtvrtin, ale za hodinu se platí mezi deseti a dvaceti korunami. Tři stovky míst jsou v patrových garážových stáních u výstaviště Černá louka. Řidičům jedoucím od Bohumína se vyplatí vyhledat garáže na Prokešově náměstí. Jejich elektronické tabule předem informují o počtech volných míst.

Placená parkoviště

Většina placených parkovišť vybírá peníze od 8 do 23 hodin a největší plochy jsou zapojeny do monitorovacího systému zaplněnosti. Kolem 150 míst je v Poděbradově ulici, kde se platí deset korun za hodinu stání. Na ploše v Muzejní ulici, zvané kvůli poloze Centrál, stojí desetikorunu půlhodina, hodina je za 15 korun. Špatné parkování trestají i v Ostravě. "Botička je za tři stovky, až o tisíc korun zchudne řidič na pokutě," varuje motoristy ředitel městské policie v Ostravě Jan Hulva. "Pokud vůz tvoří překážku silničního provozu, tak ho s policií odtáhneme," doplňuje Jaroslav Mola.

Autor:


Témata: Bauhaus


Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.