Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Osud jednoho automobilu snů

  21:09aktualizováno  21:09
Nissan Evalia hrál roli poutače na jarním ženevském autosalonu. Dnes však už představitelé firmy tvrdí, že je sice moc krásný, ale tak nabitý nejmodernějšími technologiemi, že by v této třídě byl pro současný trh moc drahý. Podobný osud by mohla mít také Škoda Roomster. Co takové auto snů umí...

Na první pohled nabízí praktičnost modelů kategorie velkoprostorových MPV a přitom svižnost hatchbacku. Má elektricky ovládané obojí dveře. Při otevření celé zadní dveře nejprve o několik centimetrů vystoupí ven, aby se poté mohly posouvat podél vozu.

Každé dveře mají svůj vlastní elektromotor. Odstranění B sloupků, tedy těch obvyklých mezi předními a zadními dveřmi zjednodušuje nastupování. Standardem ještě není infračervená parkovací kamera, chlazený box na potraviny či zabudovaná mikrovlnná trouba.

Interiér vzbuzuje pocit rozlehlého prostoru podtržený bohatým prosklením kabiny, zahrnujícím i dvojici skleněných pásů ve střeše. I to připomíná roomster.

Nemluvě o prakticky identickém rozvoru Nissan 270 cm/Škoda 271 cm. Jen jedno roomster nemá - prostor pro zavazadla pokrytý nejméně 99 průsvitnými koulemi, vyskakujícími při otevření zadních dveří. Po nich se zavazadlo zlehka posouvá až na místo určení. Koule se mohou objevit také na zadní straně opěradel v druhé řadě, kde po složení opěradel slouží opět ke snadnému pohybu zavazadel ve zvětšeném prostoru. Jakmile se zadní dveře uzavřou, nezakryté koule spolehlivě udržují zavazadla na místě i při ostřejší jízdě.

Koncept Nissan Evalia nabízí praktičnost modelů kategorie MPV a svižnost hatchbacku.

Odstranění B sloupků, tedy těch obvyklých mezi předními a zadními dveřmi, zjednodušuje nastupování.

Autoři:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.