Tak nějak si Horacio Pagani, velký automobilový snílek a skvělý konstruktér představuje, že má jeho nejnovější kreace působit. Do Itálie přišel tento umělec automobilů z rodné Argentiny do učení k těm nejlepším.
Díval se pod šroubováky technikům od Lamborghini, a pak postavil Zondu. Jeden z nejobdivovanějších supersportů dneška. Na jejím nástupci pracoval sedm let. Po dlouhém čekání a naznačování teď manufuktura ze San Cesario sul Panaro představuje Pagani Huyaru.
Horacio Pagani pro iDNES.czRozhovor si přečtěte zde |
Testování se odehrávalo mimo jiné v padesátistupňové výhni v Údolí smrti a celkem se najezdil milion vývojových kilometrů.
Huayra potvrzuje pevné spojení Pagani a dvorního ladiče Mercedesu AMG. Tohle auto už neoznačují jako supersport, ale hypersport: dvanáctiválcový šestilitr biturbo má výkon přes 700 koní a zadní kola si musí poradit s více než 1 000 newtonmetry kroutícího momentu. Přesné informace Horacio Pagani zatím ven nepustil.
AMG tenhle motor vyladilo speciálně pro nové Pagani, k němu připojili sedmistupňovou sekvenční převodovku a celé to usadili do šasi z karbonu, titanu, chromolybdenu a dalších kosmických materiálů. Kromě motoru a převodovky je huayra složená z víc než čtyř tisíc částí.
Autosalon Ženeva 2011Sledujte zpravodajství na iDNES.cz |
Motor umí 1 350 kilogramů "zhmotněného větru", rozložených mezi přední a zadní nápravu v poměru 44:56, rozjet přes 370 kilometrů v hodině. Údaj o zrychlení z nuly na stovku si zatím Horacio Pagani schovává v záloze na představení na autosalonu v Ženevě, prozatím je neoficiální údaj 3,3 sekundy.
Důležitá je na novém pagani aktivní aerodynamika. Auto je stavěné jako křídlo: vepředu a vzadu jsou plošky, které mění svou polohu, upravují proudění vzduchu a udělují vozu co nejvyšší přítlak; pomáhají také karbokeramickým brzdám při zpomalování.
Podle magazínu Quattroruote se plánuje stavba dvaceti vozů ročně, předběžné odhady mluví o ceně kolem milionu eur.
Pagani Huayra v číslechMotor: Mercedes-AMG M158 V12 Bi-Turbo Objem: 5 980 ccm Výkon: přes 700 koní Točivý moment: přes 1 000 Nm Převodovka: sekvenční sedmistupňová robotizovaná s jízdními režimy Délka x šířka x výška x rozvor: 4 605 x 2 036 x 1 169 x 2 795 mm Suchá hmotnost: 1 350 kg (44 % vepředu, 56 % vzadu) |