Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První fotka: Pagani staví ještě silnější žihadlo, prodá ho jen vyvoleným

  16:47aktualizováno  16:47
Zbrojení na novou sezonu vrcholí. Slavný italský stavitel supersportů Horacio Pagani už potvrdil, že chystá něco speciálního. Jeho aktuální model Huayra se představí ve vrcholovém provedení. Na první fotce je unikát maskovaný QR kódy.

Pagani Huayra BC | foto: Pagani Automobili

Premiéru vozu, kterému se prozatím neoficiálně říká Huayra BC, naplánoval Pagani na březnový autosalon do Ženevy. Fotka naznačuje, že automobilový šperkař proslavený maniakální péčí o detail a špičkovým zvládnutím práce s karbonem přidal aerodynamické prvky, zádi dominuje obrovské křídlo a difuzor. Karoserie podle všeho dostane také prvky aktivní aerodynamiky v podobě různých výsuvných křídel a přítlačných ploch, které napomohou efektivnímu hospodaření s výkony posíleného dvanáctiválce od Mercedesu-AMG.

Může se hodit

Toužíte mít doma svoje žihadlo“? Vybírejte z bohaté nabídky osobních aut k prodeji na Automodul.cz.

Šestilitr biturbo by se měl s výkonem dostat přes 750 koní, aktuálně má o dvacet méně. Točivý moment motoru M158 v základním provedení huayry je tisíc newtonmetrů. Hmotnost mají Paganiho konstruktéři udržet pod 1 350 kilogramy, takže se očekává zlepšení dynamických parametrů, obyčejná verze zrychlí na stovku za 3,3 sekundy a má jet až 370 km/h.

Jediná fotografie zveřejněná na facebookovém profilu Pagani ukazuje auto ze tříčtvrtečního pohledu. Prototyp je maskovaný fólií s potiskem QR kódů.

Auto ale už zahlédli špioni v akci při testování na okruzích, které mají být hlavním revírem nové bestie. Cena má být asi 2,5 milionu eur, to je asi necelých 70 milionů korun.

Horacio Pagani už dopředu ohlásil, že nové provedení vznikne maximálně ve dvaceti kusech a prodá ho jen tomu, kdo už od něj koupil základní provedení kupé, kterých má vzniknout přesně sto. V Ženevě se má podle neoficiálních informací představit ještě jeden nový model: Huayra Roadster.





Nejčtenější

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Škoda Octavia RS 245
Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Lexus RX 350 AT
Lexus RX 350 AT

r.v. 2007, naj. 70 500 km, benzín
259 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.