Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První fotka: Pagani staví ještě silnější žihadlo, prodá ho jen vyvoleným

  16:47aktualizováno  16:47
Zbrojení na novou sezonu vrcholí. Slavný italský stavitel supersportů Horacio Pagani už potvrdil, že chystá něco speciálního. Jeho aktuální model Huayra se představí ve vrcholovém provedení. Na první fotce je unikát maskovaný QR kódy.

Pagani Huayra BC | foto: Pagani Automobili

Premiéru vozu, kterému se prozatím neoficiálně říká Huayra BC, naplánoval Pagani na březnový autosalon do Ženevy. Fotka naznačuje, že automobilový šperkař proslavený maniakální péčí o detail a špičkovým zvládnutím práce s karbonem přidal aerodynamické prvky, zádi dominuje obrovské křídlo a difuzor. Karoserie podle všeho dostane také prvky aktivní aerodynamiky v podobě různých výsuvných křídel a přítlačných ploch, které napomohou efektivnímu hospodaření s výkony posíleného dvanáctiválce od Mercedesu-AMG.

Může se hodit

Toužíte mít doma svoje žihadlo“? Vybírejte z bohaté nabídky osobních aut k prodeji na Automodul.cz.

Šestilitr biturbo by se měl s výkonem dostat přes 750 koní, aktuálně má o dvacet méně. Točivý moment motoru M158 v základním provedení huayry je tisíc newtonmetrů. Hmotnost mají Paganiho konstruktéři udržet pod 1 350 kilogramy, takže se očekává zlepšení dynamických parametrů, obyčejná verze zrychlí na stovku za 3,3 sekundy a má jet až 370 km/h.

Jediná fotografie zveřejněná na facebookovém profilu Pagani ukazuje auto ze tříčtvrtečního pohledu. Prototyp je maskovaný fólií s potiskem QR kódů.

Auto ale už zahlédli špioni v akci při testování na okruzích, které mají být hlavním revírem nové bestie. Cena má být asi 2,5 milionu eur, to je asi necelých 70 milionů korun.

Horacio Pagani už dopředu ohlásil, že nové provedení vznikne maximálně ve dvaceti kusech a prodá ho jen tomu, kdo už od něj koupil základní provedení kupé, kterých má vzniknout přesně sto. V Ženevě se má podle neoficiálních informací představit ještě jeden nový model: Huayra Roadster.





Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.