Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První fotka: Pagani staví ještě silnější žihadlo, prodá ho jen vyvoleným

  16:47aktualizováno  16:47
Zbrojení na novou sezonu vrcholí. Slavný italský stavitel supersportů Horacio Pagani už potvrdil, že chystá něco speciálního. Jeho aktuální model Huayra se představí ve vrcholovém provedení. Na první fotce je unikát maskovaný QR kódy.

Pagani Huayra BC | foto: Pagani Automobili

Premiéru vozu, kterému se prozatím neoficiálně říká Huayra BC, naplánoval Pagani na březnový autosalon do Ženevy. Fotka naznačuje, že automobilový šperkař proslavený maniakální péčí o detail a špičkovým zvládnutím práce s karbonem přidal aerodynamické prvky, zádi dominuje obrovské křídlo a difuzor. Karoserie podle všeho dostane také prvky aktivní aerodynamiky v podobě různých výsuvných křídel a přítlačných ploch, které napomohou efektivnímu hospodaření s výkony posíleného dvanáctiválce od Mercedesu-AMG.

Může se hodit

Toužíte mít doma svoje žihadlo“? Vybírejte z bohaté nabídky osobních aut k prodeji na Automodul.cz.

Šestilitr biturbo by se měl s výkonem dostat přes 750 koní, aktuálně má o dvacet méně. Točivý moment motoru M158 v základním provedení huayry je tisíc newtonmetrů. Hmotnost mají Paganiho konstruktéři udržet pod 1 350 kilogramy, takže se očekává zlepšení dynamických parametrů, obyčejná verze zrychlí na stovku za 3,3 sekundy a má jet až 370 km/h.

Jediná fotografie zveřejněná na facebookovém profilu Pagani ukazuje auto ze tříčtvrtečního pohledu. Prototyp je maskovaný fólií s potiskem QR kódů.

Auto ale už zahlédli špioni v akci při testování na okruzích, které mají být hlavním revírem nové bestie. Cena má být asi 2,5 milionu eur, to je asi necelých 70 milionů korun.

Horacio Pagani už dopředu ohlásil, že nové provedení vznikne maximálně ve dvaceti kusech a prodá ho jen tomu, kdo už od něj koupil základní provedení kupé, kterých má vzniknout přesně sto. V Ženevě se má podle neoficiálních informací představit ještě jeden nový model: Huayra Roadster.





Nejčtenější

Skútr Čezeta
Ikonický skútr zvaný Prase: jezdil v USA, vyráběli ho i na Zélandu

Československý skútr Čezeta byl ve své době velice oblíbený, ale také drahý. Velký zájem o něj byl v zahraničí, dokonce i ve Spojených státech. Dnes je...  celý článek

Opel Insignia
První jízda: Francouzi nakoupili dobře, nový Opel Insignia se povedl

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její...  celý článek

Třetina dovážených ojetin má jiný původ, než uvádí prodejci.
Třetina dovážených ojetin má jiný původ, než uvádí prodejci.

Cebia provedla prověření země původu u více než 70 tisíc VIN náhodně vybraných dovážených ojetých vozidel aktuálně nabízených na inzertních portálech. Analýza...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nebezpečné léky za volantem: riziko je skryté, obaly se neoznačují

Řada léků na českém trhu zvyšuje riziko zavinění dopravní nehody o desítky procent. Desetina řidičů navíc přiznává, že rizikové léky užívá. Jejich nebezpečí je...  celý článek

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

Další z rubriky

Opel Insignia Sports Tourer
Lehčí a větší. Opel Insignia Sports Tourer bude fešácký kombík

Připravovaný Opel Insignia podle zatím zveřejněných fotek jasně kandiduje na „missáka“ roku mezi letošními premiérami. Po sportovně střiženém sedanu německá...  celý článek

Škoda Octavia Scout s novou tváří
Čtyři oči už má i Octavia Scout. A vyhřívaný volant k tomu

Nové tváře s extravagantními dvěma páry světel se dočkala i Octavia Scout. Oblíbené provedení, které v nejostřejším verzi se 184koňovým turbodieselem trochu...  celý článek

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.