Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Chtěl postavit stolek, má parodii na Pagani Zonda

  10:00aktualizováno  10:00
Nick Truman investoval více než půl milionu korun, aby proměnil Ford Granada z roku 1990 na repliku urozeného supersportu Pagani Zonda. Po pěti letech usilovné práce se svým výtvorem vyjel.

Nick Truman investoval více než půl milionu korun, aby proměnil Ford Granada z roku 1990 na repliku automobilu Pagani Zonda. | foto: Profimedia.cz

Třiapadesátiletý IT specialista nejdříve koupil za 89 liber starý motor z jaguaru, který chtěl předělat na konferenční stolek. Když ale zjistil, že by byl příliš velký, rozhodl se pro ambicioznější plán: vyrobit repliku supersportu Pagani Zonda.

Truman měl ale menší problém, tento supersport na vlastní oči nikdy neviděl. Nejdříve si tedy v hračkářství koupil malý model a začal stahovat fotografie z internetu.

Nick Truman investoval více než půl milionu korun, aby proměnil Ford Granada z roku 1990 na repliku automobilu Pagani Zonda.

Jako výchozí automobil koupil Ford Granadu z roku 1990 za 100 liber. Všemožné náhradní díly pak kupoval po internetu a strávil stovky hodin tím, že jednotlivé části pasoval do finálního tvaru.

Během celého projektu se pak musel potýkat s několika problémy. Nejdříve mu turbodmychadlo uřízlo kus ukazováčku. V Bahrajnu, kde chvilku pracoval a kam svůj vůz nechal převézt, pak přišel kvůli přehřátí o původní motor z jaguaru.

Jako náhradu pak koupil vidlicový osmiválec od Audi, který mu ale explodoval a Truman tak musel koupit ještě jeden stejný motor, který je v konečné podobě automobilu.

Nick Truman investoval více než půl milionu korun, aby proměnil Ford Granada z roku 1990 na repliku automobilu Pagani Zonda.
Nick Truman investoval více než půl milionu korun, aby proměnil Ford Granada z roku 1990 na repliku automobilu Pagani Zonda.

„Chtěl jsem jenom vyrobit konferenční stolek a skočil jsem stavbou nového auta,“ říká otec tří dětí z anglického města Iver. „Stavět ho s mými dětmi byla zábava, i když manželka z toho nebyla příliš nadšená. Myslím si ale, že nakonec je hrdá na to, co jsem dokázal.“

Fotogalerie

Sám přiznává, že jeho finální výtvor nepatří mezi zdařilé exempláře, ale na silnici si lidé rádi přibrzdí, aby si vůz pořádně prohlédli. „Karoserie není perfektní, ale lidem vykouzlí úsměv na tváři a mé děti vůz milují.“

Celý projekt ho vyšel zhruba na 15 tisíc liber (568 tisíc Kč), některé díly kupoval hned několikrát. Celkem koupil například čtyři motory, dvě převodovky nebo tři různá čelní skla.

Předělaná Zonda ale nemá homologaci pro jízdu na silnicích ve Velké Británii a tak je originální vůz zaparkovaný na dvorku svého tvůrce.

Autor:


Témata: Ford, Pagani


Nejčtenější

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

Opel Insignia
První jízda: Francouzi nakoupili dobře, nový Opel Insignia se povedl

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.