Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Chtěl postavit stolek, má parodii na Pagani Zonda

  10:00aktualizováno  10:00
Nick Truman investoval více než půl milionu korun, aby proměnil Ford Granada z roku 1990 na repliku urozeného supersportu Pagani Zonda. Po pěti letech usilovné práce se svým výtvorem vyjel.

Nick Truman investoval více než půl milionu korun, aby proměnil Ford Granada z roku 1990 na repliku automobilu Pagani Zonda. | foto: Profimedia.cz

Třiapadesátiletý IT specialista nejdříve koupil za 89 liber starý motor z jaguaru, který chtěl předělat na konferenční stolek. Když ale zjistil, že by byl příliš velký, rozhodl se pro ambicioznější plán: vyrobit repliku supersportu Pagani Zonda.

Truman měl ale menší problém, tento supersport na vlastní oči nikdy neviděl. Nejdříve si tedy v hračkářství koupil malý model a začal stahovat fotografie z internetu.

Nick Truman investoval více než půl milionu korun, aby proměnil Ford Granada z...

Jako výchozí automobil koupil Ford Granadu z roku 1990 za 100 liber. Všemožné náhradní díly pak kupoval po internetu a strávil stovky hodin tím, že jednotlivé části pasoval do finálního tvaru.

Během celého projektu se pak musel potýkat s několika problémy. Nejdříve mu turbodmychadlo uřízlo kus ukazováčku. V Bahrajnu, kde chvilku pracoval a kam svůj vůz nechal převézt, pak přišel kvůli přehřátí o původní motor z jaguaru.

Jako náhradu pak koupil vidlicový osmiválec od Audi, který mu ale explodoval a Truman tak musel koupit ještě jeden stejný motor, který je v konečné podobě automobilu.

Nick Truman investoval více než půl milionu korun, aby proměnil Ford Granada z...
Nick Truman investoval více než půl milionu korun, aby proměnil Ford Granada z...

„Chtěl jsem jenom vyrobit konferenční stolek a skočil jsem stavbou nového auta,“ říká otec tří dětí z anglického města Iver. „Stavět ho s mými dětmi byla zábava, i když manželka z toho nebyla příliš nadšená. Myslím si ale, že nakonec je hrdá na to, co jsem dokázal.“

Fotogalerie

Sám přiznává, že jeho finální výtvor nepatří mezi zdařilé exempláře, ale na silnici si lidé rádi přibrzdí, aby si vůz pořádně prohlédli. „Karoserie není perfektní, ale lidem vykouzlí úsměv na tváři a mé děti vůz milují.“

Celý projekt ho vyšel zhruba na 15 tisíc liber (568 tisíc Kč), některé díly kupoval hned několikrát. Celkem koupil například čtyři motory, dvě převodovky nebo tři různá čelní skla.

Předělaná Zonda ale nemá homologaci pro jízdu na silnicích ve Velké Británii a tak je originální vůz zaparkovaný na dvorku svého tvůrce.

Autor:


Témata: Ford, Pagani


Nejčtenější

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají děla roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili do...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.