Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Palivo budeme možná vyrábět recyklací CO2 za použití sluneční energie

aktualizováno 
V USA vznikla aliance firem, univerzit a vládních organizací, která má za úkol přivést na trh technologii pro výrobu paliva z oxidu uhličitého za použití sluneční energie. Velcí producenti CO2 by si tak vlastně přivydělávali výrobou paliva.
Sluneční energie pomůže vyrábět palivo z CO2

Sluneční energie pomůže vyrábět palivo z CO2 | foto: AP

Technologii pro recyklaci CO2 do podoby syntetického paliva pro spalovací motory vyvíjí Sandia National Laboratories již řadu let. Nyní se tato výzkumná instituce spojila se šesti dalšími výzkumnými subjekty a řadou komerčních partnerů tak, aby se tato technologie dostala na trh. Právě oxid uhličitý - CO2 je nejsledovanější položkou ve výfukových plynech aut. Projekt již získal financování od National Energy Technology Laboratory.

První komerční zařízení na výrobu paliva z CO2 by měla vzniknout někdy v roce 2013. Tyto továrny budou umístěny přímo v sousedství velkých producentů oxidu uhličitého. Ideálním sousedem tak bude třeba uhelná elektrárna, provoz na zpracování zemního plynu, lihovary, cementárny a další průmyslové provozy vypouštějící do ovzduší velké množství CO2.

Palivo se bude vyrábět metodou solárního reformingu. Ve speciálním rekuperačním reaktoru zvaném CR5 dojde k porušení vazby mezi uhlíkem a kyslíkem v molekule tak, že vznikne oxid uhelnatý a kyslík. Kombinace oxidu uhelnatého s vodíkem vzniklým z rozkladu vody podobným způsobem dá vzniknout syntetickému uhlovodíkovému palivu, které bude pravděpodobně schopné nahradit klasickou naftu pro spalovací motory.





Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Situace u Měšína, na 116. kilometru ve směru na Prahu.
Nebezpečí ve zúženích: 86 % řidičů neví, jak široké je jejich auto

Většina šoférů si myslí, že má jejich auto na šířku méně než ve skutečnosti. V průzkumu to zjistil rakouský autoklub ÖAMTC. Každý druhý dotázaný Rakušan se při...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.