Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pamatujete ještě na přílohu Plus?

aktualizováno 
O s t r a v a -
Ačkoli příloha MF DNES pro severní Moravu a Slezsko si právě připomíná pět let svého vzniku, nebyla v září 1995 první přílohou listu zaměřenou na tento kraj. Vůbec první rozšířené regionální zpravodajství pro Ostravsko a okolí se začalo formovat už na přelomu let 1991 a 1992. Do té doby měly tyto noviny v Ostravě jediného zpravodaje, jehož hlavním úkolem bylo přinášet pro celostátní vydání zprávy z tohoto regionu. Před devíti lety na podzim však vedení redakce pověřilo zatím osamoceného reportéra Petra Žižku, aby začal formovat tým, který bude připravovat regionální přílohu MF DNES vycházející jednou týdně. Redakce uspořádala dva konkursy, kterých se zúčastnila téměř stovka zájemců a od července 1992 začalo osm lidí v redakci připravovat týdenní přílohu PLUS. Dnes lze říci, že reportéři, kteří byli tehdy u zrodu ostravské redakce MF DNES, jsou stále její významnou součástí. Přílohu PLUS mohli čtenáři MF DNES číst dva roky. V roce 1994 ji vystřídala výrazně aktuálnější forma regionálního zpravodajství v podobě celé jedné strany ze severní Moravy a Slezska i z okolí tohoto kraje, které v těchto novinách vycházely pravidelně každý den. Čtenářský ohlas i zkušenosti vydavatelství však záhy rozhodly, že to nestačí. Od září roku 1995 proto ostravská redakce MF DNES začala čtenářům denně nabízet regionální přílohu. Zprvu vycházela v rozsahu čtyř stran, postupně se však rozrostla do nynější podoby představující osm až dvanáct stran regionálních informací denně.

Autor:


Témata: Morava


Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.