Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pan automobil se nejmenuje Mercedes: Autosen Maybach

  2:18aktualizováno  2:18
Maybach je automobilová značka, kterou se koncern DaimlerChrysler rafinovaně vecpal do segmentu dosud vyhrazeného značkám Rolls-Royce a Bentley. Udělal to na počátku tohoto století chytře právě v okamžiku, kdy tyto tradiční symboly pro vysoce prestižní auta prožívaly těžké období znovuoživování pod novými majiteli - BMW a VW.
Maybach 62

Maybach 62 - SUPERLUXUSNÍ LIMUZÍNA Maybach je superluxusní i proto, že je na něm značný podíl ruční práce. Pozná se to už na první pohled, například na speciálním, ručně leštěném laku karoserie. | foto: Maybach

Maybach: není na světě mnoho takovýchto automobilů, nad nimiž žasne i laik.

Ročně se montuje pouze maximálně tisícovka těchto aut ve dvou provedeních.

I když každé je podle objednané konečné výbavy unikátem, základní techniku mají společnou. I ta ohromí…

Maybach je například prvním vozem, který nemá klasické hydraulické brzdy, ale když řidič šlape na brzdový pedál, vlastně jen uvádí v činnost elektronický přenos informací o tom, jak o pár metrů vzdálené brzdy v kolech mají silně brzdit. Už samozřejmostí je v této kategorii vzduchové odpružení.

Maybach bylo jméno spoluzakladatele dnešní značky Mercedes. Maybach je automobil, který se netají tím, že má být okázalý. Maybach bude ještě dlouho držitelem řady superlativů.

***

Mít mimořádnou příležitost a potkat na silnici maybach rovná se setkání s automobilovou honorací

***

Myšlenka postavit v rámci značky Mercedes mimořádný, ještě víc než obvykle exkluzivní osobní automobil má počátek ještě v minulém století. Když se model Maybach přede dvěma lety představil, vzal nakonec dech všem. Kdyby už pro nic jiného, pak jistě tím, že cenou (v přepočtu na koruny kolem patnácti milionů) zhruba dvojnásobně překročil cenu dosud nejdražšího mercedesu.

Jako z pohádky

Vůz, který má dvě verze - jednu dlouhou bezmála pět a tři čtvrtě metru a druhou ještě o půl metru delší, pohání dvanáctiválcový motor o objemu pět a půl litru, který s dvojitým turbopřeplňováním má výkon 550 koní a maximální točivý moment (hodnotu rozhodující pro akceleraci vozu) 900 Nm; což je úroveň blížící se už tahačům kamionů.
Jenomže maybach je od nich jinak, kromě rozměrů, samozřejmě, na hony vzdálen. S akcelerací na 100 km/h za pouhých 5,2 s a s maximální rychlostí elektronicky omezenou na 250 km/h by mohl soupeřit s většinou sportovních vozů. Ale jinak je to především superluxusní limuzína se vším, co si lze v takovém autě představit. Už pracoviště řidiče je pohádkové.

Jak se takový vůz řídí

Na to jsme se chtěli zeptat jednoho ze dvou řidičů, který si takový zážitek na území Česka dopřává. V té souvislosti ostatně asi nikoho nepřekvapí, že majiteli takového auta ve většině případů - jež se blíží 100 procentům - zbude nějaká ta koruna na plat řidiče. Jenomže pan Kotě, který vozí v Maybachu 62 (tedy v té větší verzi) textaře a multimilionáře Michala Horáčka, rozhovor odmítá: „Kdepak, já jsem jenom řidič.“

Čtěte rozhovor a majitelem Maybachu 62:

 

 

"Nevím o tom voze prakticky nic. Vždyť ho sám ani neřídím. Vozí mě řidič; to byste se na něj museli zeptat jeho."

S vozem jezdí: Michal Horáček, textař

Autoři:




Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d AMG...
Mercedes Třída E 3,0 350d AMG...

r.v. 2016, naj. 15 000 km, diesel
1 352 150 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.