Maybach 62

Maybach 62 - SUPERLUXUSNÍ LIMUZÍNA Maybach je superluxusní i proto, že je na něm značný podíl ruční práce. Pozná se to už na první pohled, například na speciálním, ručně leštěném laku karoserie. | foto: Maybach

Pan automobil se nejmenuje Mercedes: Autosen Maybach

  • 31
Maybach je automobilová značka, kterou se koncern DaimlerChrysler rafinovaně vecpal do segmentu dosud vyhrazeného značkám Rolls-Royce a Bentley. Udělal to na počátku tohoto století chytře právě v okamžiku, kdy tyto tradiční symboly pro vysoce prestižní auta prožívaly těžké období znovuoživování pod novými majiteli - BMW a VW.

Maybach: není na světě mnoho takovýchto automobilů, nad nimiž žasne i laik.

Ročně se montuje pouze maximálně tisícovka těchto aut ve dvou provedeních.

I když každé je podle objednané konečné výbavy unikátem, základní techniku mají společnou. I ta ohromí…

Maybach je například prvním vozem, který nemá klasické hydraulické brzdy, ale když řidič šlape na brzdový pedál, vlastně jen uvádí v činnost elektronický přenos informací o tom, jak o pár metrů vzdálené brzdy v kolech mají silně brzdit. Už samozřejmostí je v této kategorii vzduchové odpružení.

Maybach bylo jméno spoluzakladatele dnešní značky Mercedes. Maybach je automobil, který se netají tím, že má být okázalý. Maybach bude ještě dlouho držitelem řady superlativů.

***

Mít mimořádnou příležitost a potkat na silnici maybach rovná se setkání s automobilovou honorací

***

Myšlenka postavit v rámci značky Mercedes mimořádný, ještě víc než obvykle exkluzivní osobní automobil má počátek ještě v minulém století. Když se model Maybach přede dvěma lety představil, vzal nakonec dech všem. Kdyby už pro nic jiného, pak jistě tím, že cenou (v přepočtu na koruny kolem patnácti milionů) zhruba dvojnásobně překročil cenu dosud nejdražšího mercedesu.

Jako z pohádky

Vůz, který má dvě verze - jednu dlouhou bezmála pět a tři čtvrtě metru a druhou ještě o půl metru delší, pohání dvanáctiválcový motor o objemu pět a půl litru, který s dvojitým turbopřeplňováním má výkon 550 koní a maximální točivý moment (hodnotu rozhodující pro akceleraci vozu) 900 Nm; což je úroveň blížící se už tahačům kamionů.
Jenomže maybach je od nich jinak, kromě rozměrů, samozřejmě, na hony vzdálen. S akcelerací na 100 km/h za pouhých 5,2 s a s maximální rychlostí elektronicky omezenou na 250 km/h by mohl soupeřit s většinou sportovních vozů. Ale jinak je to především superluxusní limuzína se vším, co si lze v takovém autě představit. Už pracoviště řidiče je pohádkové.

Jak se takový vůz řídí

Na to jsme se chtěli zeptat jednoho ze dvou řidičů, který si takový zážitek na území Česka dopřává. V té souvislosti ostatně asi nikoho nepřekvapí, že majiteli takového auta ve většině případů - jež se blíží 100 procentům - zbude nějaká ta koruna na plat řidiče. Jenomže pan Kotě, který vozí v Maybachu 62 (tedy v té větší verzi) textaře a multimilionáře Michala Horáčka, rozhovor odmítá: „Kdepak, já jsem jenom řidič.“

Čtěte rozhovor a majitelem Maybachu 62:

 

 

"Nevím o tom voze prakticky nic. Vždyť ho sám ani neřídím. Vozí mě řidič; to byste se na něj museli zeptat jeho."

S vozem jezdí: Michal Horáček, textař