Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Panda šplhavá: malý fiat jako 4x4 a skoročtyřkolka

  17:33aktualizováno  17:33
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Fiat Panda je od své první hranaté generace ceněný pracovní nástroj. A mají ho rádi i horalé. Jednoduché, lehké, obratné auto totiž pořídí i ve verzí s pohonem všech kol. Do Paříže se tak přejely představit pandy ve verzích 4x4 a trekking.

Fiat Panda Trekking | foto: iDNES.cz

Ta první je větší drsňák. Má poháněná kola obou náprav, trekking je sice vyšňořený stejně, ale do kopce se poškrábe jen předními koly.

Pohon všech kol u 4x4 řídí elektronika, která ovládá mezinápravovou spojku, chytrý systém pojmenovali u Fiatu Torque on Demand.

Právě ten verzi trekking chybí, místo toho dostane stabilizační systém vylepšený o funkci Traction+, která pracuje jako náhražka samosvorného diferenciálu. V tomto případě nemá tvrdit muziku při projíždění zatáček, ale pomáhat při rozjezdech na nezpevněném a kluzkém povrchu.

Fiat Panda Trekking

Pod kapoty dostanou dobrodružnější pandy buď přeplňované benzinové dvouválce  0,9 litru s výkonem 63 kW (85 koní), anebo známý turbodiesel 1,3  Multijet II s výkonem 55 kW (75 k). Šestistupňová převodovka por čtyřkolky doznala úprav: jednička je kratší, takže nahradí redukci.

Podvozkáři upravili rozchod kol a zvýšili také světlou výšku. Divák si ale všimne hlavně karoserie vylepšené o plastové nástavce prahů, lemů blatníků a upravených nárazníků. Verze 4x4 dostane třeba ještě ochranný kryt pod motorový prostor.

Fiat Panda Trekking

Kromě šplhavých pand představil Fiat v Paříži také provedení pandy na zemní plyn. U verze TwinAir Turbo Natural Power spaluje benzin nebo zemní plyn dvouválec 0,9 Twinair. Kromě 35litrové nádrže na benzin přibyla na palubu nádoba na 12 litru zemního plynu.





Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.