Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Paříž zpomaluje, ve velké části města se bude jezdit třicítkou

aktualizováno 
Pokud to není známý obchvat nebo hlavní tahy městem, stejně se po Paříži moc kvapně jezdit nedá. Buď stojíte v koloně, nebo jedete úzkou uličkou, nebo obojí. Pařížská radnice ale i tak systematicky snižuje povolené rychlosti, kterými je možné po dvouačtvrtmilionovém městě pod Eiffelovkou jezdit.

V rámci plánu na snížení znečištění a nehodovosti počítá město s rozšířením omezení rychlosti na 30 km/h. Opatření vylučuje hlavní silniční trasy. "Neznamená to, že například po Champs-Elysées se bude jezdit třicítkou," upřesňuje Christophe Najdovski, náměstek pro dopravu. "Místo toho, abychom mluvili o rozšíření, jde spíš o obrácení toho, co je dnes pravidlem (50 km/h) a co je výjimkou (30 km/h)," doplňuje. 

Od loňského září se ve třetině ulic hlavního města jezdí třicítkou, je to 560 kilometrů silnic. Paříž je ještě vybavena takzvanými zónami schůzek, kde je rychlost omezena na 20 km/h, v úsecích, kde se chodci, cyklisté a řidiči dělí o vozovku. Na periférii byla rychlost snížena z 80 na 70 km/h v lednu. Vliv rozšíření třicítkových zón na kvalitu ovzduší je však podle radnice nejistý. Opatření má hlavně omezit počet nehod chodců a řidičů jednostopých vozidel. Datum, kdy by se měly další třicítkové zóny objevit, ještě není známo. Není ani upřesněn počet ulic, kterých se to bude týkat. 



Témata: Obchvat


Nejčtenější

Škoda 1101 Tudor
Autofotka týdne: První poválečná škodovka slaví sedmdesátiny

Jméno dostala první poválečná škodovka z angličtiny. Dnes už nepoužívaný termín „tudor“ označuje obecně typ dvoudveřové karoserie, vychází z anglického...  celý článek

Čínská kopie modelu Jawa 250 se jmenuje Xingfu
Bizar na dvou kolech: čínská jawa, sovětské BMW a skútr od Harleye

V historii motocyklů a skútrů existuje řada modelů, u kterých ani skalní znalci motocyklů na první pohled nemají šanci uhádnout značku a výrobce...  celý článek

Toyota C-HR
Opiový sen mistra origami: první jízda s bláznivou toyotou

Toyota má image solidních aut pro starší a pokročilé. Poctivě však pracuje na tom, aby se to změnilo. Novinka v podobě křížence jménem C-HR patří svým vzhledem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.