Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Paříž uvidí kladivo na priuse od Hondy

aktualizováno 
Hybridní auta jsou cestou ke snížení emisí, alespoň pro nejbližší budoucnost. Honda Insight má být dalším autem, které kromě ropných šťáv spaluje také elektrony.

Honda Insight | foto: Honda

S konkurenčním a podobně bachratým priusem udělala Toyota díru do světa. Odpůrci hybridů sice tvrdí, že ekologičnost jeho provozu je minimálně nejistá, prius je ale fenomén, který zná celý svět.

Novinka, která možná též nebude rekordmanem nízké spotřeby, ale aspoň nám nebude čmoudit pod okny na křižovatkách měst, se jmenuje Insight. Stejné jméno vozila na zádi přilepená už jiná ekologická honda. Insight uvedený v roce 2000 se ale moc dobře neprodával. Honda výrobu dvoumístného hybridního modelu ukončila před dvěma lety. 

Nový pětimístný koncept míří za nadšenci pro hybridy, kteří smýšlí také trochu prakticky. Před vstupem do sériové výroby už ho prý mnoho změn nečeká.

Pětidveřová sněhobílá novinka má řídicí jednotku hybridního soustrojí a baterie schované pod podlahou kufru.

Hybridy jsou ekologickým řešením pro hondy dneška, budoucnost je ale vodíková. Proto se na stánku na autosalonu v Paříži insight potká s produkční fialovou Hondou FCX Clarity, která má pod kapotou palivové články.

Insight bude ke koupi v autosalonech Hondy od poloviny příštího roku v Evropě, Japonsku a Severní Americe. Hybridní hondu budou vyrábět v japonské továrně  Suzuce, společně s hybridní Hondou Civic.

Koncepty Hondy: Insight, FCX Clarity a CR-Z

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.