Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Už žádné odřeniny. Toto auto nejde nabourat, pokud sami nechcete

aktualizováno 
Výhled z moderních aut není nic moc, a tak nebývá parkování zrovna příjemná kratochvíle. Tu se sice snaží zjednodušit parkovací senzory nebo kamery, ale i tak k ťukancům při parkování stále dochází. Vylepšení parkovacího asistentu od firmy Bosch znamená, že se auto v podstatě odmítne nabourat.

Bosch se pochlubil svými novinkami v oblasti parkování. Jednou z nich je vylepšený parkovací asistent, který zabrání střetu s jiným automobilem nebo třeba se sloupem v podzemních garážích (o další zajímavosti v podobě samoparkovacího asistenta čtěte zde).

Jde vlastně o evoluci stávajících systémů, které spoléhají na známé ultrazvukové parkovací senzory. Nový systém od Bosche výstup z nich prožene chytrým softwarem, který při parkování v podstatě sleduje a „pamatuje si“ pozici překážek kolem auta. Díky tomu tak parkovací asistent například ví, že hrozí poškrábání dveří nebo blatníku o sloup, pokud si zrovna řidič špatně najel. A pokud takto situaci vyhodnotí, systém jednoduše auto zabrzdí.

Může se hodit

Auto-BMW

Vyberte si nové auto z pohodlí domova. Širokou nabídku nových i ojetých aut naleznete na Automodul.cz

Novinku jsme si mohli sami vyzkoušet, obyčejné starší trojkové BMW jsme zkoušeli nabourat do sloupu z molitanu. Při klasických manévrech opravdu lze takto vybavené auto prohlásit za nenabouratelné. Ale systém samozřejmě nefunguje stoprocentně, respektive stále dává prostor pro určité uživatelské chyby. Když například auto napoprvé před překážkou zabrzdí, může mu řidič dát znovu pokyn k rozjezdu. Někdy v takovém případě systém na brzdu sáhne znovu, ale někdy to již nestihne. Případný třetí pokyn pak znamená kontakt s překážkou. Ale to už by musela být osoba a volantem zralá na odevzdání řidičáku.

Druhý případ vyplývá z toho, že systém pozici překážky v podstatě odhaduje a pamatuje si ji z údajů ze senzorů, úhlu natočení kol a ujeté vzdálenosti. Třeba sloup v úrovni dveří totiž parkovací senzory nedetekují, jednoduše sem „nevidí“. Ale systém ví, že když sloup auto míjelo třeba předkem, že byl v určité pozici a jeho pozici dopočítává. To však znamená, že pokud například bude řidič takto neustále manévrovat v blízkosti překážky, kterou senzory přímo nedetekují, ale systém ji má v paměti a pozici odhaduje, ke kontaktu s ní nakonec dojít může, protože odhad už nemusí na výpočet správné polohy stačit.

Dovedli jsme takto systém zmást, ale opět jde o extrémní případ, který znamená, že když řidič při parkování opravdu své auto nabourat chce, nakonec toho dosáhne. Ale v běžných situacích parkovací asistent střetu zabrání a řidiče dostatečně upozorní na to, že něco dělá špatně.

Novinka pomůže především v situacích, které mnozí řidiči znají. Je potřeba se vejít do místa sotva většího než auto a parkovací senzory v tom případě pískají neustále, až příliš úzkostlivě. Toto parkování „na centimetry“ pak má za následek různé ťukance a odřeniny. Systém v tomto případě střetu na poslední chvíli zabrání, ale dovede nechat prostor pro opravdu těsné manévrování.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Magistrátní kampaň odrazuje řidiče od nákupu SUV
Hon na SUV: jak ubližují velká auta Praze, vysvětlí muž z magistrátu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče v kampani Čistou stopou Prahou, kterou spustil loni na jaře. Kontroverzní video, která má odradit od jízdy...  celý článek

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Tank Praga LT vz. 38
OBRAZEM: Hvězdou pražského srazu autoveteránů byl tank

Veteráni, dobové kostýmy, hudba, četníci a k tomu dokonce tank, takový byl XI. ročník srazu a výstavy historických vozidel, který se konal o víkendu v...  celý článek

Další z rubriky

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Fiat Argo
Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí...  celý článek

Nový motor Volvo řady Drive-E
Volvo už nebude vyvíjet diesely, i přesto, že z jejich prodeje žije

„Už nebudeme vyvíjet žádnou novou generaci dieselových motorů,“ prohlásil šéf švédské automobilky Volvo Hakan Samuelsson pro Frankfurter Allgemeine Zeitung....  celý článek

Škoda Octavia 1.9 TDI...
Škoda Octavia 1.9 TDI...

r.v. 1999, naj. 175 000 km, diesel
55 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.