Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: BMW je přísné, bez zapnutého pásu se nerozjedete

  16:53aktualizováno  16:53
Parkovací brzdu dnes stále častěji obsluhuje elektronika. Klasickou páku, nebo u některých aut čtvrtý pedál, vytlačují tlačítka. Malý ovladač ovládající elektromotorky mají rádi hlavně návrháři interiérů, kterým pak nepřekáží velká páka na středovém tunelu.

Elektronické parkovací brzdy dokáží konstruktéři využít také k tomu, aby donutili řidiče připoutat se. Bezpečnostní pás je podle expertů na ochranu posádky tím nejefektivnějším a nejdůležitějším prostředkem. Úplně znehybnit auto bez nezapnutého bezpečnostního pásu se zatím nikdo neodvážil. V kombinaci s elektronickou parkovací brzdou jsou k tomu ale některé značky na půl cesty.

Fotogalerie

BMW 2 Gran Tourer elektronickou parkovací brzdu má, funguje jako u většiny aut: po většinu času se o ní vůbec nestaráte. Při vypnutí motoru se sama aktivuje, při rozjezdu automaticky povolí. Ovšem pouze když je řidič připoutaný. Pokud pás nezapne a brzdu sám neodjistí, elektronika odpojí plynový pedál a ten vůbec nereaguje na sešlápnutí.



Témata: BMW


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.