Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Parkování je pro některé neřešitelný problém. Máme pro ně rychlokurz

aktualizováno 
Vymyslet, co muselo donutit řidiče zaparkovat do obří mezery malým autem víc než metr od obrubníku, chce velkou dávku fantazie. Podélné parkování lze natrénovat, máme pár fíglů.

Parkování Praha 5 | foto: Jan Váca, iDNES.cz

Podélné parkování je pro mnohé řidiče zlým snem. Někteří raději ujedou, než by se na několikátý pokus pokoušeli do mezery u obrubníku nacpat. Řidič malinkého nissanu si ale počínal kurážně.

Parkování Praha 5
Parkování Praha 5

Do mezery na mnohem větší auto postavil vůz velmi ledabyle a tak, že trčelo do jízdního pruhu víc, než je rozumné. Zákon nařizuje parkovat co nejblíže k okraji pozemní komunikace. Různobarevný Nissan Micra je však od chodníku velmi daleko.

Fotogalerie

Příklady dalšího parkování, které má k ideálu velmi daleko najdete ve fotogalerii.

Rychlokurz parkování

Pro ty, kdo mají s parkováním potíže, máme rychlokurz parkování: Nejprve zastavíme na úrovni volného místa a zkusíme odhadnout dle délky vozu, zda se do volné mezery mezi auty vůbec vejdeme.

Do parkovacího místa je nutné nacouvat. Nezapomeneme dát směrovku, aby kolemjedoucím vozidlům bylo jasné, že chceme parkovat.

Parkovací manévr začínáme tím, že si najedeme vpřed vedle parkujícího auta. Najedeme k němu co nejblíže tak, že v pravém zpětném zrcátku vidíme jeho zadní část. Alternativní rada zní najet si tak, aby záď vedle stojícího auta byla v úrovni sloupku mezi předními a zadními sedadly. Tuto míru si osaháme podle toho, jak velké máme auto.

Natočíme kola úplně k chodníku a couváme. Pozor, v této fázi předek auta vybočuje směrem do silnice. Musíme tedy dávat pozor na auta projíždějící kolem.

Při couvání sledujeme levé zpětné zrcátko; když vidíme polovinu přídě auta zaparkovaného za sebou, je čas natočit kola na opačnou stranu (točíme volantem směrem od chodníku).

Při parkování k chodníku s vysokým obrubníkem dáváme pozor na ráfky kol. Najíždíme pomalu, abychom je nepoškrábali. Auto zaparkujeme tak, aby před i za autem bylo dostatečné místo pro vyjetí ostatních aut. Dokončíme parkování a můžeme vystoupit. Pozor při otevírání dveří, abyste o ně nepřišli kvůli projíždějícím autům.

Fígly:

  • Pro přesné najetí k obrubníku si můžeme pomoci tím, že pravé zrcátko sklopíme tak, abychom viděli na pravé zadní kolo. Tak máme jistotu, že ho neodřeme o obrubník.
  • Než začnete parkovat, porozhlédněte se kolem po výlohách nebo něčem jiném, v čem vidíte odraz svého auta. Zpoza volantu nevíte, kde auto přesně začíná a končí, v improvizovaném zrcadle však vidíte přesně, kolik zbývá k nárazníku nebo jiné překážce. Zaparkovat se tak dá rychle, přesně a bezpečně.
Autor:


Témata: Nissan, Nissan Micra


Nejčtenější

Lotus 3-Eleven
Čínská automobilka Geely koupí značky Proton a Lotus

Čínský výrobce automobilů Zhejiang Geely Holding Group koupí 49,9 procenta akcií malajsijské automobilky Proton a 51 procent jejího dceřiného britského výrobce...  celý článek

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

Kamil Holán
Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

„Strašně mě to baví,“ říká nadšeně o závodění na motorce Kamil Holán a zopakuje to několikrát. Je jedním z nejlepších českých jezdců na přírodních okruzích, to...  celý článek

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Seat Ibiza
Nový Seat Ibiza je malý rozměry, ale velký kabinou i chováním

Pokud nepotřebujete prostor na kočárek a celou rodinu, můžete zůstat o patro níže a pořádně si naložit výbavou malé auto. Seat Ibiza už totiž rozhodně „malé“...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.