Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Parkování je pro některé neřešitelný problém. Máme pro ně rychlokurz

aktualizováno 
Vymyslet, co muselo donutit řidiče zaparkovat do obří mezery malým autem víc než metr od obrubníku, chce velkou dávku fantazie. Podélné parkování lze natrénovat, máme pár fíglů.

Parkování Praha 5 | foto: Jan Váca, iDNES.cz

Podélné parkování je pro mnohé řidiče zlým snem. Někteří raději ujedou, než by se na několikátý pokus pokoušeli do mezery u obrubníku nacpat. Řidič malinkého nissanu si ale počínal kurážně.

Parkování Praha 5
Parkování Praha 5

Do mezery na mnohem větší auto postavil vůz velmi ledabyle a tak, že trčelo do jízdního pruhu víc, než je rozumné. Zákon nařizuje parkovat co nejblíže k okraji pozemní komunikace. Různobarevný Nissan Micra je však od chodníku velmi daleko.

Fotogalerie

Příklady dalšího parkování, které má k ideálu velmi daleko najdete ve fotogalerii.

Rychlokurz parkování

Pro ty, kdo mají s parkováním potíže, máme rychlokurz parkování: Nejprve zastavíme na úrovni volného místa a zkusíme odhadnout dle délky vozu, zda se do volné mezery mezi auty vůbec vejdeme.

Do parkovacího místa je nutné nacouvat. Nezapomeneme dát směrovku, aby kolemjedoucím vozidlům bylo jasné, že chceme parkovat.

Parkovací manévr začínáme tím, že si najedeme vpřed vedle parkujícího auta. Najedeme k němu co nejblíže tak, že v pravém zpětném zrcátku vidíme jeho zadní část. Alternativní rada zní najet si tak, aby záď vedle stojícího auta byla v úrovni sloupku mezi předními a zadními sedadly. Tuto míru si osaháme podle toho, jak velké máme auto.

Natočíme kola úplně k chodníku a couváme. Pozor, v této fázi předek auta vybočuje směrem do silnice. Musíme tedy dávat pozor na auta projíždějící kolem.

Při couvání sledujeme levé zpětné zrcátko; když vidíme polovinu přídě auta zaparkovaného za sebou, je čas natočit kola na opačnou stranu (točíme volantem směrem od chodníku).

Při parkování k chodníku s vysokým obrubníkem dáváme pozor na ráfky kol. Najíždíme pomalu, abychom je nepoškrábali. Auto zaparkujeme tak, aby před i za autem bylo dostatečné místo pro vyjetí ostatních aut. Dokončíme parkování a můžeme vystoupit. Pozor při otevírání dveří, abyste o ně nepřišli kvůli projíždějícím autům.

Fígly:

  • Pro přesné najetí k obrubníku si můžeme pomoci tím, že pravé zrcátko sklopíme tak, abychom viděli na pravé zadní kolo. Tak máme jistotu, že ho neodřeme o obrubník.
  • Než začnete parkovat, porozhlédněte se kolem po výlohách nebo něčem jiném, v čem vidíte odraz svého auta. Zpoza volantu nevíte, kde auto přesně začíná a končí, v improvizovaném zrcadle však vidíte přesně, kolik zbývá k nárazníku nebo jiné překážce. Zaparkovat se tak dá rychle, přesně a bezpečně.
Autor:


Témata: Nissan, Nissan Micra




Nejčtenější

Čínská kopie modelu Jawa 250 se jmenuje Xingfu
Bizar na dvou kolech: čínská jawa, sovětské BMW a skútr od Harleye

V historii motocyklů a skútrů existuje řada modelů, u kterých ani skalní znalci motocyklů na první pohled nemají šanci uhádnout značku a výrobce...  celý článek

Toyota C-HR
Opiový sen mistra origami: první jízda s bláznivou toyotou

Toyota má image solidních aut pro starší a pokročilé. Poctivě však pracuje na tom, aby se to změnilo. Novinka v podobě křížence jménem C-HR patří svým vzhledem...  celý článek

Ford RS200
Rallyová monstra neměla limity. Jejich krátkou kariéru uťaly tragédie

V roce 1986 nevybuchla jen jaderná elektrárna v Černobylu, ale také časovaná bomba v podobě monster skupiny B. Ford RS200 byl jedním z továrních speciálů...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.