„Obecně nelze určit, po jak dlouhé době toto riziko hrozí, řidiči by ale určitě neměli nenechávat vozidlo v této poloze déle než několik hodin,“ říká Jaroslav Třetina ze společnosti Bridgestone.Rozhodně radíme se takovému parkování vyhnout,“ doplňuje Třetina.
Jak na obrubník?
Ještě důležitější je přitom způsob, jakým na obrubník najíždíte. Největší množství mechanicky poškozených osobních pneumatik totiž pochází ze špatného najíždění na obrubník nebo špatným huštěním a defektem při střetu s cizím předmětem.
„Povinnost pravidelně kontrolovat tlak v pneumatikách je každému známa, i když velmi podceňována, o správném najíždění na obrubník už tolik lidí neví,“ popisuje Třetina.
Ve chvíli najetí na obrubník je třeba mít oporu obou bočnic, aby nedošlo ke „skřípnutí“ bočnice mezi překážku a disk, jelikož v tento okamžik dojde k prolomení kordových vláken a prasknutí vnitřní butylové vrstvy.
„V místě tohoto poškození pak není podpora kostry pneumatiky a také se dostává tlak z pneumatiky do konstrukčních vrstev. Tento jev je znám jako „boule“, rozhodně nedoporučujeme provozovat pneumatiky s tímto poškozením, jelikož nejsou schopny nést zátěž vozidla,“ varuje Třetina.
Když najíždíte na obrubník, nebo jinou překážku, snažte se mít kolo co nejvíce nakolmo, aby se pneumatika mohla opřít o obě bočnice.