Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Špatným najetím na obrubník si zničíte pneumatiku

aktualizováno 
Parkování u obrubníku je pro mnohé stresující. Jeden si nechce odřít ráfky (většinou muž), druhá (většinou manželka) se bojí hromobití, které se spustí, když kolo poničí. Ještě větší pozor než na ráfky je třeba dávat na pneumatiky. Nedbalé parkování se skříplou nebo jinak deformovanou gumou ji může zničit.

Parkování na obrubníku poškozuje pneumatiky. | foto: František Dvořák, iDNES.cz

Fotogalerie

„Obecně nelze určit, po jak dlouhé době toto riziko hrozí, řidiči by ale určitě neměli nenechávat vozidlo v této poloze déle než několik hodin,“ říká Jaroslav Třetina ze společnosti Bridgestone.Rozhodně radíme se takovému parkování vyhnout,“ doplňuje Třetina.

Jak na obrubník?

Ještě důležitější je přitom způsob, jakým na obrubník najíždíte. Největší množství mechanicky poškozených osobních pneumatik totiž pochází ze špatného najíždění na obrubník nebo špatným huštěním a defektem při střetu s cizím předmětem.

„Povinnost pravidelně kontrolovat tlak v pneumatikách je každému známa, i když velmi podceňována, o správném najíždění na obrubník už tolik lidí neví,“ popisuje Třetina.

Parkování na obrubníku může poškodit pneumatiky.

Může se hodit

Hledáte nový nebo ojetý vůz? Vybírejte z bohaté nabídky osobních aut k prodeji na Automodul.cz.

Ve chvíli najetí na obrubník je třeba mít oporu obou bočnic, aby nedošlo ke „skřípnutí“ bočnice mezi překážku a disk, jelikož v tento okamžik dojde k prolomení kordových vláken a prasknutí vnitřní butylové vrstvy.

„V místě tohoto poškození pak není podpora kostry pneumatiky a také se dostává tlak z pneumatiky do konstrukčních vrstev. Tento jev je znám jako „boule“, rozhodně nedoporučujeme provozovat pneumatiky s tímto poškozením, jelikož nejsou schopny nést zátěž vozidla,“ varuje Třetina.

Parkování na obrubníku poškozuje vaše pneumatiky.

Když najíždíte na obrubník, nebo jinou překážku, snažte se mít kolo co nejvíce nakolmo, aby se pneumatika mohla opřít o obě bočnice.





Nejčtenější

Cadillac Trump Golden Series Limousine
Trump miluje Cadillac. Sám jednoho vymyslel a vyrobili mu ho mafiáni

Nový americký prezident Donald Trump v minulosti proslul jako realitní magnát a hoteliér. Svoje jméno, které si sám cení na tři miliardy dolarů, ovšem nyní...  celý článek

Shineray XY400
Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ...  celý článek

Audi ukázalo zmenšený model Q2, který se s využitím kamer a ultrazvukových...
Audi se jízdu bez řidiče musí naučit sama

Německá značka Audi pracuje na systému autonomního řízení, který se učí podle šoféra. Asistenční systémy s umělou inteligencí se dostanou již do příští A8.  celý článek

Autobus sjel na Kolínsku do příkopu, hasiči evakuovali 28 osob (13.1.2017).
Silnice jsou úzké a auta široká. Ke sjetí na krajnici je čím dál blíže

Redakce iDNES.cz dlouhodobě sleduje frekventovanou silnici třetí třídy na východním okraji Prahy. Komunikace 0126a je velmi úzká, s okrajem vozovky začíná...  celý článek

Pavel Kadaš, předseda spolku, který muzeum provozuje, pózuje mezi vozy v...
V muzeu ve Velkých Hamrech odpočívají moskviče i prototypy škodovek

Běžné automobily, kterých byly za socialismu plné silnice, i vzácné prototypy, jež se dochovaly do dnešních dnů jen zázrakem. To vše je k vidění v Muzeu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.