Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Speciál pro kancelářské krysy - automatické parkování pro židle

aktualizováno 
Autonomní auta zvládající řízení bez přispění člověka jsou tématem posledních měsíců. Nissan na novém fenoménu postavil myšlenku své reklamy. Autonomní židle se ovládají tlesknutím.

Ze základní školy to pamatuje snad každý. Židle musí být na svém místě, jinak z toho kouká poznámka, černý puntík nebo jiný trest. Nová hračka vývojářů Nissanu to umí vyřešit. Židle se zabudovanými senzory a vlastním pohonem se umějí samy uklidit na místo.

Židle značky Okamura, které vývojáři Nissanu použili, používají ke komunikaci wi-fi připojení. Tím se židle propojí a naviguje je centrální „mozek“ využívající k trasování čtyři kamery nainstalované v místnosti. Senzory zabudované v židlích pak dohlížejí na to, aby se vyhýbaly překážkám a také přesně zajely ke stolu.

Hříčka propaguje inteligentní parkovací asistent, který umí auto uklidit na parkovací místo bez zásahu řidiče.

Letos v lednu představila aliance Renault-Nissan autonomní řízení. Do roku 2020 se tak má objevit deset modelů s prvky umožňujícími částečné předání řízení stroji. Letos mají dorazit první dva, u kterých se pod označením Piloted Drive 1.0 skrývá systém udržování v jízdním pruhu a schopnost automatického brzdění a rozjíždění, v roce 2018 má dorazit vůz schopný bez pomoci řidiče změnit jízdní pruh na dálnici a v roce 2020 dojde na autonomní jízdu ve městě.

Témata: hračky, Nissan, Renault


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.