Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Passat s odznakem W8 na klopě

  10:55aktualizováno  10:55
Poprvé v šedesátileté historii volkswagenů se pod jejich kapotou objevuje osmiválcový motor. Adept, který má jako první "tu čest", je oblíbený passat. Zástupce střední třídy s čtyřlitrovým osmiválcem tak vyplní prostor mezi menším šestiválcovým agregátem a přicházející luxusní limuzínou phaeton s dvanácti válci. Model se prodává od 1,33 miliónu i na českém trhu.

Dosud nejsilnější i nejluxusnější passat je nabízen výhradně s pohonem všech čtyř kol, což umožňuje optimální přenos síly motoru na vozovku. Čtyřlitrový osmiválec, který konstrukčně připomíná dva propojené čtyřválce, nabízí nejvyšší výkon 202 kilowatt (275 k) a úctyhodný točivý moment 370 Nm při 2750 ot/min.

S tímto srdcem se z konzervativně vyhlížejícího vozu stává opravdový dravec. Limuzína zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy, model variant potřebuje k dosažení stejné mety o dvě desetinky více. Trochu pomalejší je přirozeně passat W8 s automatickou převodovkou. Tiptrotic, jak systém automatického řazení u Volkswagenu nazývají, dokáže zrychlit 1,9 tuny vážící vůz za necelých osm sekund. Samozřejmostí takto motorově vybaveného auta je i odpovídající maximální rychlost. Ta je jako u většiny konkurenčních vozů elektronicky omezena na 250 km/h.

Stinnou stránkou solidních jízdních charakteristik je spotřeba. V kombinovaném provozu si totiž nejsilnější passat průměrně řekne o 13,2 litru na 100 kilometrů, což je ještě o 1,4 litru více, než požaduje šestiválec 2,8 l. Při rozhodování, zda vybrat manuální řazení či automat, má potencionální zákazník o jedno dilema méně, neboť obě verze - alespoň jak Volkswagen tvrdí - spotřebují benzínu stejné množství.

Autor:




Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.