Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Patří v zimě automobil do myčky?

aktualizováno 
Vedoucí servisních služeb firmy Verold Petr Dittrich rezolutně tvrdí: "Pokud to není bezpodmínečně nutné, tak určitě auto v zimě nemyjte!" Říká to s ohledem nikoli na lak vozu, nýbrž na gumové těsnění dveří a oken.
Vedoucí servisních služeb firmy Verold Petr Dittrich rezolutně tvrdí: "Pokud to není bezpodmínečně nutné, tak určitě auto v zimě nemyjte!" Říká to s ohledem nikoli na lak vozu, nýbrž na gumové těsnění dveří a oken. Zvlášť v zimních měsících, kdy se v myčkách auta často předmývají tlakovou vodou. "Pod tlakem se voda dostane úplně všude, a když pak k sobě gumové obložení přimrzne, jste na nejlepší cestě je při násilném otevírání dveří potrhat," varuje Dittrich. Pokud už na auto přes nános špíny není vidět, umýt se musí. Pak ovšem je nezbytné je důkladně osušit nebo je odstavit do zateplené garáže. Vyplatí se ošetřit gumová těsnění dveří a oken silikonovým olejem. Pověra, že lak a metalíza zvlášť trpí v myčkách v zimě víc než v létě, je opravdu jen pověra. "Snad každá mycí linka s kartáči je pro lak stejně drastická," tvrdí Dittrich. Doporučuje kbelík, houbu a vlastní ruce. Sám však připouští, že to je pro většinu motoristů v zimě příliš nepohodlné. K voskování už se Petr Dittrich staví jinak. Na rozdíl od léta je zimní ježdění pro auto bojem ve velmi drsných podmínkách, oděr laku a koroze hrozí podstatně víc. To je důvod při návštěvě myčky moc nešetřit a zaplatit dražší program, který zahrnuje i voskování. "Vosk nebo politura vytvoří na karoserii do příštího mytí ochranný film, který je při jízdě po nasolené silnici moc důležitý jako ochranný štít laku," ujišťuje Petr Dittrich.


Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Škoda Yeti Monte Carlo
V Rusku stahují kvůli technickým potížím několik modelů Škoda

Volkswagen svolá na ruském trhu 3463 automobilů, včetně vozů Škoda Octavia, Yeti a Rapid. Koncern o tom informoval tamní úřady. Podle nich jsou důvodem...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 10 000 km, diesel
1 021 475 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.