Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Patří v zimě automobil do myčky?

  11:50aktualizováno  11:50
Vedoucí servisních služeb firmy Verold Petr Dittrich rezolutně tvrdí: "Pokud to není bezpodmínečně nutné, tak určitě auto v zimě nemyjte!" Říká to s ohledem nikoli na lak vozu, nýbrž na gumové těsnění dveří a oken. Zvlášť v zimních měsících, kdy se v myčkách auta často předmývají tlakovou vodou.

"Pod tlakem se voda dostane úplně všude, a když pak k sobě gumové obložení přimrzne, jste na nejlepší cestě je při násilném otevírání dveří potrhat," varuje Dittrich. Pokud už na auto přes nános špíny není vidět, umýt se musí. Pak ovšem je nezbytné je důkladně osušit nebo je odstavit do zateplené garáže. Vyplatí se ošetřit gumová těsnění dveří a oken silikonovým olejem. Pověra, že lak a metalíza zvlášť trpí v myčkách v zimě víc než v létě, je opravdu jen pověra. "Snad každá mycí linka s kartáči je pro lak stejně drastická," tvrdí Dittrich. Doporučuje kbelík, houbu a vlastní ruce. Sám však připouští, že to je pro většinu motoristů v zimě příliš nepohodlné. K voskování už se Petr Dittrich staví jinak. Na rozdíl od léta je zimní ježdění pro auto bojem ve velmi drsných podmínkách, oděr laku a koroze hrozí podstatně víc. To je důvod při návštěvě myčky moc nešetřit a zaplatit dražší program, který zahrnuje i voskování. "Vosk nebo politura vytvoří na karoserii do příštího mytí ochranný film, který je při jízdě po nasolené silnici moc důležitý jako ochranný štít laku," ujišťuje Petr Dittrich

Po umytí vozu v automatické myčce při mrazivém počasí by mělo následovat důkladné osušení. V myčce je v zimě dobré volit programy, které vůz také navoskují a ochrání tak proti soli.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.