Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pavel Sedláček: Jsem na auta, mám doma ferrari i trabanta

  20:14aktualizováno  20:14
Stále zpívá se skupinou Cadillac, ale jinak je jeho značkou Ferrari.
Ač už také zasloužilý šedesátník, stále jste symbolem tvrdého rocku. Podobně jste znám i jako přívrženec tvrdých sportovních aut. Bylo tomu tak vždycky?

Bylo. Jen s tím rozdílem, že zamlada jsem na ta auta, která jsem chtěl, neměl peníze. Ale dobrá auta jsem se snažil mít vždycky, pokud to jen trochu šlo.

Takže jak to bývá běžné - vozy z druhé ruky?

Ano. Myslím, že od roku 1978 jsem měl pořád bavoráky. Ale vždy ojeté. Jedno od francouzského velvyslance, druhé od ministra zdravotnictví, který sbíral bavoráky. Prvního skutečně nového bavoráka jsem si pořídil, až když jsem v devadesátých letech začal podnikat.

Jaký konkrétně byl?

Z pětkové řady a pak jsem samozřejmě stoupal výš, na sedmičkovou řadu.

Tedy hodně vysoko...

Já jsem prostě na auta. Mám doma i trabanta. Dostal jsem ho k šedesátinám. Je to růžový kabriolet s křidýlky a na něm velký nápis cadillac.

Skutečného cadillaka tedy nemáte?

Ne, to nemám. Vždyť už by se mi to nikam nevešlo (smích). Víte, co zaberou ta auta místa Mazda 323, Toyota RAV, BMW 7 a k tomu tohle...

A právě tohle nás zajímá nejvíc. Co to přesně je?

Ferrari 360 Modena F, přičemž to F znamená, že tam je sekvenční efjedničková převodovka s řazením na volantu, jako mají formule.

Dá se tedy říci, že jste si udělal radost.

To máte přesně pravdu, na stará kolena jsem si udělal radost, protože jinak je to velmi nepraktické auto, které se nedá na nic moc použít. Jenom právě na tu radost.

Jak často si s ferrari radost děláte? Jezdíte s ním do práce?

Ježiš, to ne! To se nedá, vyjedu opravdu jen tak pro radost, kvůli svezení, a to ještě spíš na nějakou akci značky. Tak desetkrát za půl roku. Není čas. Rád bych jezdil víc, ale taky musím pracovat.

S takovým autem se ovšem musí zažít leccos...

To ano. Kam přijede, způsobí rozruch. A víte, kde největší?
V Itálii. Tam jsou z něj chlapi úplně hotoví.

Pavel Sedláček

Ferrari Modena

Autoři:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.