Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Legendární Ford Capri uzavírá sezonu v Brně

aktualizováno 
V letech 1972 a 1973 vládly evropským okruhům ve třídě silných cestovních aut vozy Ford Capri, které s tovární podporou připravoval německý tým Ford Motorsport pod vedením Jochena Neeprasche v Kolíně nad Rýnem. Modrobílé Capri pilotované Dieterem Glemserem nenašlo přemožitele ani v závodě mistrovství Evropy na Masarykově okruhu v roce 1972.

Ford Capri v závodních barvách v boxech brněnského Masarykova okruhu | foto: Penrite Classic Cup

Jako základ posloužil model Capri 2300GT poháněný šestiválcem o výkonu 125 koní. Tým vozy poprvé nasadil v sezoně 1970, jen mírně modifikované sériové motory ovšem nedokázaly soupeřům konkurovat. O rok později nasadil tým modifikovaný model RS2600, jehož výkon se v průběhu sezony vyšplhal až na 285 koní.

Ford Capri RS 2600

Sezona 1972 pak odstartovala krátkou zlatou éru Fordu Capri v evropském šampionátu korunovanou mistrovským titulem a mimo jiné i vítězstvím v brněnském deštivém závodě. Za prvním Glemserem skončilo BMW Angličana Fitzpatricka, třetí pak bylo opět Capri pilotované legendárním Jochenem Massem.

Fotogalerie

Právě Glemserovo vítězství inspirovalo brněnské nadšence ke stavbě přesné repliky továrního Capri. Vysloužilý závodní vůz dovezli už v roce 2002 a postupně jej renovovali přesně podle homologačních předpisů pro – z pohledu Fordu veleúspěšnou – sezonu 1972. V ní auta týmu Ford Motorsport vyhrála osm z devíti závodů – pětkrát zvítězil Mass, třikrát Glemser.

S renovovaným Ford Capri RS2600 LV dnes jezdí Karel Kostroň a Richard Walter, který na snímku z pit lane Masarykova okruhu elegantně nahlíží do motorového prostoru. Capri patří k ozdobám šampionátu klasických sportovních vozů Penrite Classic Cup. Ten se právě dnes loučí se sezonou 2016 tradičně na brněnském automotodromu.

Křišťálová Lupa 2016
Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Ještě kožený volant. Po nasazení airbagu zbývá zacvaknout středový kryt
Ukliďte si v autě, volant je špinavější než záchodové prkénko

Obecně se ví, že interiér vozu není zrovna nejčistší místo, ve kterém se pohybujeme. Nová studie specialistů čištění aut to potvrzuje. Automobil je zamořený...  celý článek

Tank Praga LT vz. 38
OBRAZEM: Hvězdou pražského srazu autoveteránů byl tank

Veteráni, dobové kostýmy, hudba, četníci a k tomu dokonce tank, takový byl XI. ročník srazu a výstavy historických vozidel, který se konal o víkendu v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.