Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Legendární Ford Capri uzavírá sezonu v Brně

aktualizováno 
V letech 1972 a 1973 vládly evropským okruhům ve třídě silných cestovních aut vozy Ford Capri, které s tovární podporou připravoval německý tým Ford Motorsport pod vedením Jochena Neeprasche v Kolíně nad Rýnem. Modrobílé Capri pilotované Dieterem Glemserem nenašlo přemožitele ani v závodě mistrovství Evropy na Masarykově okruhu v roce 1972.

Ford Capri v závodních barvách v boxech brněnského Masarykova okruhu | foto: Penrite Classic Cup

Jako základ posloužil model Capri 2300GT poháněný šestiválcem o výkonu 125 koní. Tým vozy poprvé nasadil v sezoně 1970, jen mírně modifikované sériové motory ovšem nedokázaly soupeřům konkurovat. O rok později nasadil tým modifikovaný model RS2600, jehož výkon se v průběhu sezony vyšplhal až na 285 koní.

Ford Capri RS 2600

Sezona 1972 pak odstartovala krátkou zlatou éru Fordu Capri v evropském šampionátu korunovanou mistrovským titulem a mimo jiné i vítězstvím v brněnském deštivém závodě. Za prvním Glemserem skončilo BMW Angličana Fitzpatricka, třetí pak bylo opět Capri pilotované legendárním Jochenem Massem.

Fotogalerie

Právě Glemserovo vítězství inspirovalo brněnské nadšence ke stavbě přesné repliky továrního Capri. Vysloužilý závodní vůz dovezli už v roce 2002 a postupně jej renovovali přesně podle homologačních předpisů pro – z pohledu Fordu veleúspěšnou – sezonu 1972. V ní auta týmu Ford Motorsport vyhrála osm z devíti závodů – pětkrát zvítězil Mass, třikrát Glemser.

S renovovaným Ford Capri RS2600 LV dnes jezdí Karel Kostroň a Richard Walter, který na snímku z pit lane Masarykova okruhu elegantně nahlíží do motorového prostoru. Capri patří k ozdobám šampionátu klasických sportovních vozů Penrite Classic Cup. Ten se právě dnes loučí se sezonou 2016 tradičně na brněnském automotodromu.

Křišťálová Lupa 2016
Autoři:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.